بهرامن

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به آغاز نهضت احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس اعلام کرد: در این زمینه همکاری نزدیک و هماهنگ بخش خصوصی و دولت الزامی است و در غیر این صورت طرح به دستاوردهای موردنظر نخواهد رسید.

محمدرضا بهرامن، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات اصلی در بخش معدن عدم هماهنگی‌های موردی در سیاست‌گذاری‌ها و واقعیت‌ صنعت کاملا مشهود است به همین دلیل برای تحقق نهضت احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس این مشکل باید برطرف شود.

وی در ادامه افزود: اگرچه همواره مسئولان برای رشد و توسعه معادن و صنایع معدنی فعالیت و برنامه‌ریزی می‌کنند، اما در برخی موارد گروهی که مستقیم با این صنعت درگیر هستند راهکارها و نیازهای خاصی دارند که باید از سوی مسئولان شنیده شود تا بتوانند بهتر برنامه‌ریزی کنند.

رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد: اکنون ایمیدرو به عنوان مسئول احیای واحدهای معدنی کوچک مقیاس تعیین شده و خوشبختانه تعامل خوبی با بخش خصوصی برقرار کرده که این هماهنگی می‌تواند در سایر نهادها نیز ایجاد شود و کلان اقتصاد کشور از آن بهره‌مند شود.

به گفته وی  اهمیت احیای معادن کوچک‌مقیاس با توجه به میزان اشتغالزایی آنها به حدی است که حتی شورای عالی معادن در واقع برای جلوگیری از هرگونه مشکل و کاهش بروکراسی بخشی از مسئولیت‌های خود را به شورای احیای معادن کوچک مقیاس واگذار کرده که امری قابل توجه است.

به گفته بهرامن نزدیک به ۸۵ درصد اشتغال معدن و ۶۵ درصد تولیدات معدنی مربوط به کوچک مقیاس‌ها است و اگر به این بخش از معادن توجه نداشته باشیم می‌بینیم حجم بالایی از تولید و اشتغال صنعت معدنی کشورمان با چالش روبرو خواهد شد.

این مقام صنفی تاکید کرد: نوسان‌های اخیر اقتصاد کشور باعث شده تا بسیاری از این واحدهای کوچک مقیاس که قدرت مالی بالایی ندارند زمینگیر شده و از چرخه تولید دور شده باشند درحالی که می‌دانیم جایگاه معادن و صنایع معدنی در اقتصاد کشورمان چیست؟

وی معتقد است، توجه و پیگیری احیای این واحدها بدون تردید قدرت رقابت ایران در این بخش از صنعت را دوچندان می‌کند به این دلیل که با ورود سرمایه‌های جدید به معادن کوچک حجم تولیدات بیشتری روانه بازار داخل و خارج می‌شود که هر دوی آنها ارزش افزوده بالاتری برای کشور ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =