• ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 30933
  • readingTime: ۴ دقیقه
محمود دهقان

مدیر واحد «HSE» شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به منظور حفظ و تداوم رشد تولید و ارتقای بهره‌وری، انتقال و توسعه تکنولوژی، توجه بیشتر به ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایراسین به نقل از فلزات آنلاین، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست «HSE»، یکی از واحدهای مهم در محیط‌های کاری است.

مهم‌ترین نقش این واحد را می‌توان جلوگیری از مشکلات و آسیب‌های جسمی و بهداشتی در محیط کار و حفظ محیط زیست از آلودگی‌های مختلف نامید و از این منظر می‌توان بخشی از الگوهای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را در این حوزه تعریف کرد.

وجود این واحد در یک محیط صنعتی مانند فولاد بسیار حائز اهمیت است و طیف مختلفی از برنامه‌های اجرایی و اقدامات محیطی را در برمی‌گیرد. بدون شک یکی از مهم‌ترین محورهای تولید در یک مجموعه، حفظ و صیانت از نیروی انسانی، محیط زیست، تجهیزات و ماشین‌آلات به شمار می‌آید. بسیاری از سازمان‌ها و واحدهای تولیدی اعم از معدنی و فلزی، مدیریت «HSE» را بخش جدایی‌ناپذیر و ضروری از مجموعه خود می‌دانند و بر همین اساس نگاه ویژه‌ای به این مهم داشته‌اند.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همچنین به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید صنعتی در شمال شرق کشور، به خوبی توانسته است در منطقه سنگان در مسیر توسعه تولید پایدار حرکت کند.

این شرکت به‌ منظور تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود و دستیابی به توسعه پایدار، همواره تلاش کرده است تاثیرات زیست‌محیطی خطوط تولید خود را با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و با به‌کارگیری روش‌های مناسب و بهبود مستمر در حد استانداردهای موجود حفظ کند .ضمن اینکه این شرکت به خوبی توانسته است در منطقه سنگان در مسیر تولید پایدار حرکت کند و به منظور حفظ و تداوم رشد تولید و ارتقای بهره‌وری، انتقال و توسعه تکنولوژی، توجه بیشتر به ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را دستور کار خود قرار دهد.

محمود دهقان، مدیر واحد «HSE» شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با بیان اینکه این واحد در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان یک شرکت متعالی، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد، عنوان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در بخش بهداشت حرفه‌ای و درمان با رویکرد حرفه‌ای و سلامت‌محور در کار، به پایش سلامت روان کارکنان در مرکز توسعه سلامت جسم و روان پرداخته است و این امر به صورت مداوم ادامه دارد.

وی افزود: در راستای بهبود کمی و کیفی سطح ایمنی کارخانه و تجهیز واحد «HSE»، خرید تجهیزات اورژانس و آمبولانس در دستور کار قرار گرفت و این تجهیزات خریداری شد و در حال حاضر در کارخانه مستقر هستند.

مدیر واحد «HSE» شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان تصریح کرد: تجهیز کارخانه به ماشین‌های پیشرفته آتش‌نشانی با توجه به ماهیت کار در یک محیط صنعتی، بسیار اهمیت دارد و در مواردی واحد «HSE» فولاد سنگان، اقدام به اعزام نیروهای آموزش دیده خود و خودروهای آتش‌نشانی به شرکت‌های مجاور کرده و توانسته است با حضور به موقع به همکاران خود در دیگر شرکت‌ها کمک کند.

دهقان در ادامه از برگزاری و تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و برگزاری جلسات ماهانه ایمنی و بهداشت پیمانکاران و بررسی موارد مربوطه و آموزش طرفین HSE پیمانکار خبر دارد و گفت: با استقرار ۲۴ ساعته پزشک در محل ساختمان جدیدالاحداث بهداری و تجهیز واحد بهداری، کمک شایانی در امر سلامت کارکنان صورت گرفته است.

وی در ادامه در راستای توجه ویژه به منابع غذایی کارکنان و استفاده از منابع سالم و ارگانیک، از طرح گلخانه فولاد سنگان نام برد.

مدیر واحد «HSE» شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان همچنین از رفع نواقص و دریافت گواهی سلامت فنی تجهیزات بهداری و اورژانس و واکسیناسیون کارکنان در مقابل کرونا در این حوزه نام برد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که آمادگی کامل نیروهای «HSE» بسیار مهم است، فولاد سنگان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در این راستا کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان برگزاری ۶ دوره آموزش تخصصی جهت پرسنل آتش‌نشانان و برگزاری مانور انفجار ایستگاه گاز و زلزله کنسانتره نام برد.

دهقان اضافه کرد: از سوی دیگر، اورهال خوردروهای آتش‌نشانی و آمبولانس، از جمله مواردی است که برای افزایش ضریب ایمنی عملکرد این واحد در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: در حوزه محیط زیست، سنجش پارامترهای زیست‌محیطی به صورت منظم و فصلی صورت می‌گیرد که تمامی نتایج از نظر کارشناسی و فنی مطلوب ارزیابی شده است.

مدیر واحد «HSE» شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به پیگیری تکمیلی پروژه‌های زیست‌محیطی مانند لاگون تبخیری، خط انتقال پساب، اسپریدر و پکیج فاضلاب و...، از اهتمام فولاد سنگان در این حوزه خبر داد و تاکید کرد: استفاده از سیستم فیلترپرس و بازگردانی ۸۰ درصد از آب مصرفی کنسانتره، یکی از مزیت‌های زیست‌محیطی فولاد سنگان است و همچنین احداث سیستم مکانیزه انباشت باطله به عنوان یک ابرپروژه در حوزه محیط زیست در دستور کار شرکت قرار گرفته است که با احداث آن، گام بسیار بزرگی در صیانت از محیط زیست برداشته خواهد شد.

دهقان در پایان به سایر اقدامات شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: اصلاح گردش‌ کار و تکمیل چک لیست‌ها و پیگیری رفع مغایرت‌های زیست‌‎محیطی، اصلاح بافت خاک و آماده‌سازی بستر کاشت با استفاده از خاک نباتی مناسب (۷۰۰ هزار مترمربع)، احداث سوله ۱۵۰ هزار تنی انباشت کنسانتره، نصب مه‌پاش در پایل سنگ، محوطه‌سازی و تسطیح مجموعه سایت، پایش و بازدیدهای بهداشتی به عنوان بخشی از اقدامات واحد «HSE» شرکت فولاد سنگان در حوزه محیط زیست به شمار می‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =