الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در اصفهان مازوت سوزی نداشتیم، گفت: تمام دستگاه‌های استان باید برای صرفه‌جویی در مصرف گاز برنامه‌های لازم را داشته باشند، دستگاه‌ها مکلف هستند تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و استانداردهای موتورخانه‌ها در مجتمع‌های اداری و مسکونی به صورت ویژه مورد بازرسی قرار گیرد.

منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در استان اصفهان مازوت مصرف نشده است و مازوت سوزی در نیروگاه‌ها نداشتیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاص اصفهان و شهرهای اقماری اطراف آن که در پاییز با افزایش غلظت آلاینده‌ها و استقرار سامانه پایدار جوی مواجه می‌شوند و شرایط خاصی هم در مورد خودروهای دودزا و صنایع کوچک و بزرگ وجود دارد، در جلسات مستمر تاکید شده است که شرکت گاز برای نیروگاه‌های استان از جمله نیروگاه شهید منتظری گاز مورد نیاز را تامین کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های استان باید برای صرفه‌جویی در مصرف گاز برنامه‌های لازم را داشته باشند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و استانداردهای موتورخانه‌ها در مجتمع‌های اداری و مسکونی به صورت ویژه مورد تاکید و بازرسی قرار گیرد و شرکت گاز هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

لزوم توجه به آلایندگی موتورخانه‌ها و روش‌های بهینه مصرف سوخت

وی ادامه داد: مجتمع‌های مسکونی و تجاری می‌توانند در سامانه‌ای که شرکت گاز راه‌اندازی کرده برای ایجاد استانداردهای لازم موتورخانه‌ها اقدام کنند و این امر هم به منظور پیشگیری از انتشار آلاینده‌های ناشی از ایمن نبودن موتورخانه‌هاست.

شیشه‌فروش با بیان اینکه روش‌های بهینه مصرف سوخت به همه دستگاه‌ها، صنایع و صنوف ابلاغ شده است، افزود: عوامل شرکت گاز در تمام ادارات برای بررسی مستقر می‌شوند همچنین محدودیت‌هایی به کارخانه‌های سیمان ابلاغ شده است که شرکت گاز با هماهنگی لازم، بخشی از آن را اعمال می‌کند تا در برخی از کارخانه‌های سیمان خارج از شعاع، گازوئیل مصرف شود.

وی با اشاره به وجود آلودگی هوا در شهر اصفهان در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: هفته قبل به علت شرایط سکون هوا در شهر اصفهان وضعیت آلودگی هوا برقرار بود که محیط‌زیست و مرکز بهداشت استان هم اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دادند تا همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =