زندانی

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال ۵۳۳ زندانی جرایم غیرعمد با کمک مردم آزاد شدند که بدهی این تعداد زندانی ۲۲۵ میلیارد تومان بوده است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: تا پایان آبان‌ماه امسال ۵۳۳ زندانی جرایم غیرعمد با کمک مردم آزاد شدند که بدهی این تعداد زندانی ۲۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۴ میلیارد تومان این بدهی به صورت گذشت شاکیان تامین شده است، افزود: با این مبلغ در واقع ۴۵ درصد مبلغ بدهی اولیه توسط شکات تامین شد و این رقم بالایی است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: ۷۳ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد مبلغ بدهی از طریق دریافت اعسار تامین شد و کمک بلاعوض به این زندانیان معادل ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۴.۲ درصد مبلغ اصلی بدهی توسط آورده و نقدینگی زندانیان تامین شد، خاطرنشان کرد: از تعداد این زندانیان ۲۴ نفر زن و ۵۰۹ نفر مرد بودند.

گرجی‌زاده با اشاره به تنوع جرایم غیرعمد، تصریح کرد: بیش از هزار نفر محکومان مالی در زندان هستند که ۸۰۰ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد نیاز است.

وی ادامه داد: با وجود بالا بودن درصد جرایم غیرعمد در استان اصفهان، آزادی زندانیان غیرعمد در این استان در رتبه اول کشور قرار دارد و از تمام استان‌ها در این زمینه وضعیت بهتری دارد.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به اینکه درصد کمی از این زندانیان دوباره مرتکب جرم می‌شوند، اظهار کرد: درصدی از پرداخت بدهی زندانیان از طریق ارائه تسهیلات و وام به فرد زندانی تامین می‌شود، تسهیلات، اعسار، گذشت شکات و کمک بلاعوض راه‌های کمک به زندانیان برای آزادی است.

وی با اشاره به کمک فولاد مبارکه اصفهان به آزادی زندانیان، ادامه داد: هرساله فولاد مبارکه کمک‌های خوبی برای آزادی زندانیان به ستاد دیه دارد و امسال هم پنج میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده است.

گرجی‌زاده تصریح کرد: مردم نیکوکار و خیرخواه می‌توانند با کمک به شماره حساب های ستاد دیه استان اصفهان شماره حساب بانک ملی۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ شماره شبا Ir۸۶۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ به‌نام ستاد دیه استان اصفهان در این امر خیر شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =