اشتغال شغل کارگر

اصفهان - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کمبود نیروی کار متخصص یکی از اصلی‌ترین چالش‌های استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میثم مداحی ظهر یکشنبه- ۱۷ مهر ماه در نشست مشترک جامعه صنعتی و معدنی، انجمن‌ها و شعب خانه صنعت و معدن اصفهان با اشاره به چالش‌های کمبود نیروی کار در استان اصفهان اظهار داشت: برای این امر اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی نیاز خود به نیروی کار را به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کنند، افزود: در این زمینه باید توجه داشت که در برخی از موارد نیروی کار ایرانی قادر به انجام کارهای سخت نیست و کمتر تمایل به فعالیت در عرصه دارند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از نیروی کار استان اصفهان در ۲ صنعت سنگ و آجر فعالیت دارند، ادامه داد: همه تلاش ما استفاده از کارگران ایرانی برای این صنایع است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در زمینه به کارگیری نیروهای تبعه خارجی برای فعالیت در صنایع بر اساس معیارهای تعیین شده مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر به صورت میانگین در هر روز ۱۰۰ مجوز کار جدید و یا تمدید مجوز برای اتباع خارجی در استان اصفهان امضا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش ما پاسخگویی به نیازها و مطالبات کارفرمایان است، تصریح کرد: در این زمینه هر دعوت و جلسه‌ای را برای حل مشکلات صنایع لبیک گفته‌ایم.

مداحی در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی نیروهای کار خارجی نیاز به تغییر و اصلاحاتی در قوانین بالادستی دارد، افزود: کارفرمایان باید توجه داشته باشند که مدیران استانی توانایی تغییر و اصلاح قانون را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =