شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس امور جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فرآیند پذیرش شرکت‌ها در این شهرک را تشریح کرد.

به گزارش ایراسین، لیلا خدابنده، درباره روند پذیرش در شهرک اظهار کرد: این فرآیند در سه مقطع رشد مقدماتی، رشد و پارک علم و فناوری انجام می‌شود که شرایط ورود به هر کدام متفاوت است.

وی افزود: برای ورود به مرکز رشد باید ایده نو، فناورانه و قابل تجاری‌سازی به همراه یک تیم دو نفره متخصص به صورت تمام وقت وجود داشته باشد. در این مرحله باید طرح توجیهی کسب‌وکار تدوین شده و یک مشاور متخصص در کنار تیم باشد. همچنین لازم است شرکت ثبت شده‌ای با کمتر از ۳ سال سابقه وجود داشته باشد. در صورت پذیرش در این مرحله، شرکت ۳ تا ۵ سال فرصت دارد تا به مرحله ورود به پارک علم و فناوری برسد.

رئیس امور جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در صورتی که در یکی از شرایط رشد ضعف وجود داشته باشد، تیم باید وارد مرحله رشد مقدماتی شود. در این مرحله تیم می‌تواند از یک نفر به صورت تمام وقت به همراه دو نفر به صورت پاره وقت و یک مشاور تشکیل شده باشد. در صورت پذیرش در این مرحله، ۶ ماه به تیم زمان داده می‌شود که به استانداردهای پذیرش در مرحله رشد دست یابد.

خدابنده اضافه کرد: در مرحله پذیرش در پارک علم و فناوری، باید شرکت ثبت شده با حداقل ۳ سال سابقه و تجربه تجاری‌سازی فعالیت‌های فناورانه وجود داشته باشد که فروش سال گذشته آن معادل سقف معاملات متوسط (یک میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱) باشد. این شرکت باید حداقل از وجود ۶ نیروی متخصص بیمه شده به صورت هم‌زمان بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: الزامی به گذراندن یک مرحله برای ورود به مرحله دیگر وجود ندارد. برای مثال ممکن است یک شرکت در مرکز رشد شهرک، شرکت نکرده باشد اما شرایط ورود به پارک علم و فناوری را داشته باشد و بنابراین به پارک وارد شود. البته باید توجه داشت شرکت‌هایی که از ابتدا در شهرک مستقر باشند، می‌توانند از مزیت تسهیل در شرایط ابتدایی بهره‌مند شوند.

رئیس امور جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در سال جاری با تأسیس پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق، زمینه برای جذب شرکت‌های فناور در حوزه مدیریت و علوم انسانی در شهرک فراهم شده و شرکت‌هایی که دستاوردهای نوآورانه‌ای در این زمینه دارند، می‌توانند برای پذیرش اقدام کنند. همچنین شتابدهنده‌ها نیز از امسال در شهرک پذیرش می‌شوند.

خدابنده با بیان اینکه پذیرش در مرحله پارک به سه حالت انجام می‌شود، اظهار کرد: اجاره فضای کار، خرید زمین و ساخت محل کار و عضویت به صورت غیر مستقر در پارک سه حالت پذیرش شرکت در پارک را تشکیل می‌دهد. البته باید توجه داشت اختصاص زمین به شرکت پس از ارزیابی یک‌ساله شهرک از شرکت انجام می‌شود. به علاوه شرکتی که در شهرک مستقر نباشد نمی‌تواند از مزایای مجوز فناوری و معافیت مالیاتی استفاده کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق، تنها شرکت‌هایی می‌توانند از امکان عضویت غیرمستقر در پارک‌های علم و فناوری استفاده کنند که حداقل ۲ یا ۳ سال سابقه حضور در یک پارک یا مرکز رشد داشته و یا دانش‌بنیان باشند. به علاوه شرکت‌هایی که در شهرستان‌هایی بدون پارک یا مرکز رشد حضور داشته باشند نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس امور جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان درباره فرآیند پذیرش نیز گفت: در ابتدا شرکت به ما مراجعه می‌کند و پس از تعیین سطح، فرآیند درخواست پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سامانه «همدار» آغاز می‌شود. پس از ثبت‌نام اولیه و تکمیل مدارک، جلسه مصاحبه با حضور داوران عمومی و تخصصی برای شرکت برگزار و بعد از ارائه نظر داوری، درباره پذیرش یا عدم پذیرش شرکت در شورای پذیرش تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: اگر شرکتی به نحوه پذیرش اعتراض داشته باشد، می‌تواند ظرف مدت ۱۵ روز به صورت کتبی اعتراض خود را اعلام کند. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای تصویری عضویت در سایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =