قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اعتماد به حوزه فناوری باعث خلق فرصت‌های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد و در این مسیر نیاز است بودجه پارک‌های علم و فناوری در بودجه ۱۴۰۲ حداقل دو برابر شود.

به گزارش ایراسین، قاسم مصلحی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری ایران اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طی سفر به استان اصفهان باعث خرسندی و انرژی مضاعف برای همه فرهیختگان و شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

وی با بیان آماری از تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در پارک‌های علم و فناوری، خاطرنشان کرد: امسال حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آمده که در ادامه این مسیر نیاز است برای بودجه سال آینده موضوع دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه اعتماد به حوزه فناوری و پارک‌های علم و فناوری باعث خلق فرصت‌های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد، خطاب به رئیس جمهور گفت: برای افزایش حداقل دو برابری بودجه پارک‌های علم و فناوری درخواست جدی داریم؛ با توجه به اینکه بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حدود ۲ درصد از بودجه کل کشور است، این میزان نیاز به افزایش دارد.

مصلحی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان چندین برابر بیشتر از دولت است که این ارزش بسیار بالایی دارد.

وی افزود: یکی از زمینه‌های تحقق سخن امام علی (ع)، «العلم سلطان»، حمایت از این نوع فعالیت‌ها و حرکت‌های دانش‌بنیان است. فرآیند صدور مجوزها و استانداردها برای محصولات دانش‌بنیان بسیار طولانی و هزینه‌بر است که بعضا موجب از بین رفتن مزیت رقابتی محصولات می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در حوزه سلامت را به سمت دره مرگ فناوری سوق می‌دهد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حوزه صنایع و امکانات و در بُعد قوانین و مقررات اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: در زمینه تجهیزات و زیرساخت‌ها همچنان نیازمندی‌های فراوانی وجود دارد که باید برای آنها بودجه لحاظ شود.

مصلحی با اشاره به ضرورت ارتباط بین دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها با پارک‌های علم و فناوری، گفت: برای این منظور باید بودجه خاص و ویژه‌ای در نظر گرفت و در واقع باید هم از رودخانه و هم ازسرچشمه حمایت کرد.

به گزارش ایراسین، اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور از امروز ۱۰ شهریور ماه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد و تا ۱۲ شهریور ماه نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =