گرد و خاک

 رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور  گفت: از امروز تا روز جمعه در ۱۲ استان کشور شاهد افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور طی ۵ روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر خیزش گرد و خاک تا روز جمعه در اکثر مناطق کشور است.

وی افزود: نفوذ گردوغبار را طی امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی اصفهان خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برای فردا نیز در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غرب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان افزایش گرد و خاک را داریم، تصریح کرد: از این رو تا روز جمعه در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای روز جمعه در خوزستان، ایلام، جنوب غرب لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان شرایط آب و هوایی ناپایدار ادامه دارد، افزود: از این رو کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

ضیائیان افزود: از شنبه آینده تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور هوای گرم و آرام استقرار خواهد داشت،‌ضمن این‌که امروز شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =