بارش باران در جاده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: اظهار نظر در زمینه تاثیر فعالیت صنایع بر کاهش بارش‌ها در کلانشهرها غیر علمی است و این موضوع را رد می‌کنیم.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران در گفت‌وگو با ایراسین در خصوص برخی ادعاها در زمینه تاثیر فعالیت صنایع بر روند بارش در کلانشهرها اظهار داشت: این اظهار غیرعلمی است، بر اساس داشته‌های علمی ما تاثیر فعالیت صنایع بر روند بارش‌ها رد می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه اخیر فعال در کشور عمدتا همرفتی بود، افزود: این سامانه ناشی از ناپایداری‌های محلی بود و بیشتر در دامنه‌ها اتفاق افتاد و در شهرها از شدت کمتری برخوردار بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در تهران نیز شاهد شدت بارش در ارتفاعات و بارش‌های کم حجم در شهر تهران بودیم، اضافه کرد: چنانچه بیشتر بررسی کنیم، عمده خسارات روزهای اخیر در دامنه، ارتفاعات و مسیل‌ها بود و داخل شهرها به جز شهر یزد و چند شهر کوچک که در دامنه و ارتفاعات قرار گرفتند، خسارتی را شاهد نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه در جریان همرفتی اخیر پیش‌بینی هواشناسی شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، یزد و کرمان به گونه‌ای بود که شهرها را در برگرفت، تصریح کرد: در شهرهای اصفهان و تهران بیشتر بارش‌ها را در دامنه ارتفاعات داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =