• ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر: 2726
  • readingTime: ۱ دقیقه
جعفر توفیقی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: مخاطبان علم متنوع و گسترده هستند و این تنوع سبب می‌شود که هر کدام از مخاطبان علم از منظر خاصی به علم نگاه کرده و انتظارات متفاوتی نیز از آن داشته باشند. با وجود این تنوع اما باید توجه داشت که انتظار جامعه از علم، بهبود وضعیت رفاهی و رفع فقر است.

به گزارش ایراسین، جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، دوشنبه شب در کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی پژوهشگاه صنعت نفت، توسعه فناوری موردنیاز برای صنعت نفت و گاز  کشور است، گفت: مخاطبان علم متنوع و گسترده هستند و این تنوع سبب می‌شود که هر کدام از مخاطبان علم از منظر خاصی به علم نگاه کرده و انتظارات متفاوتی نیز از آن داشته باشند. با وجود این تنوع اما باید توجه داشت که انتظار جامعه از علم، بهبود وضعیت رفاهی و رفع فقر است.
توفیقی در ادامه افزود: هیچ‌کس از دانستن علم مبرا نیست؛ علم موجب توسعه پایدار در هر  جامعه‌ای می‌شود چرا که رابطه مستقیمی میان توسعه علم و توسعه در تمامی عرصه‌های دیگر پیشرفت هر جامعه‌ای وجود دارد، بنابراین علم زمانی می‌تواند خدمت‌رسان باشد که راه حلی برای برون رفت از مشکلات ارائه کند.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه کشورهایی موفق هستند که در کنار تولید علم بتواند علم را به فناوری تبدیل کنند، گفت: علم بایستی به فناوری تبدیل شود و فناوری را باید در خدمت حل مشکلات قرار داد. فناوری زمانی مشکل‌گشا است که به مرحله تجاری سازی برسد.
وی در پایان گفت: خوشبختانه زیرساخت های مناسبی در کشور وجود دارد و پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تولید فناوری بسیار اثرگذار است و تلاش می‌شود که در آن، نتایج علمی به فناوری تبدیل شود؛ لذا بایستی درصدد حل مشکلات صنعت نفت و گاز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =