منطقه آزاد چابهار

مدیر کل صمت استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در سیستان وبلوچستان،می بایست حجم مراودات تجاری از این استان با کشور افغانستان افزایش یابد.

به گزارش ایراسین صبح امروز یکم مردادماه ۱۴۰۱، با حضور «روستایی» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان،جلسه بررسی توسعه روابط تجاری و مراودات مرزی با کشور افغانستان به ریاست «ایرج حسن پور» مدیرکل صنعت،معدن و تجارت و دبیر کارگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان در زاهدان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و تشکل های خصوصی ذیربط، برگزار شد.

حسن پور مدیر کل صمت استان در این جلسه، اظهار داشت:سیستان و بلوچستان با توجه به بندر در حال توسعه چابهار و توسعه زیر ساخت های مرتبط با تجارت در حوزه ی تجارت و انجام مراودات مرزی با کشور افغانستان نسبت به سایر استانهای هم‌مرز با این کشور از ظرفیت های بالاتری برخردار است.

وی افزود:با توجه به ظرفیت های موجود در سیستان وبلوچستان، می بایست حجم مراودات تجاری از این استان با کشور افغانستان افزایش یابد.

حسن پور تاکید کرد: سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی در کشور افغانستان با توجه به اینکه در این کشور ذخایر معدنی زیادی وجود دارد به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشور کمک بسزایی خواهد نمود.

«روستای» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان نیز در این جلسه بیان داشت: برنامه ریزی‌های لازم در خصوص افزایش توسعه تجارت و رفع مشکلات مراودات مرزی با کشور افغانستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه های مرتبط با مرز موحب افزایش مراودات مرزی و تجاری با کشور افغانستان خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه با تبادل نظر حاضرین، پشنهاداتی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی در دو کشور، برگزاری جلسات کمیته مشترک مرزی با مقامات ارشد استانهای هم مرز دو کشور و ... جهت ارائه به مقامات کشوری مطرح گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =