سویه کرونا

عضو انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته موج هفتم کرونا در کشور از اواخر مرداد آغاز می‌شود.

کوروش هلاکوئی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در جهان و ایران اظهار داشت: در حال حاضر شاهد جولان آزاد کرونا در کشور هستیم، در حالت طبیعی چرخه انتقال این ویروس از اواخر مرداد ماه موج گرفته و روند افزایشی را خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به الگوی پیک‌های قبلی کرونا باید هر چه زودتر مداخلات در زمینه کاهش مبتلایان انجام شود تا بتوان موج بعدی آن را مدیریت کرد.

عضو انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران با بیان اینکه حذف اپلیکیشن ماسک اطلاعی از نقاط بحرانی شیوع کرونا نداریم، اضافه کرد: هر آنچه ما برآورد کرده‌ایم بر اساس داشته‌های خودمان بوده است.

طی ۵ ماه گذشته ایمنی حاصل از تزریق واکسن از بین رفته است

وی با بیان اینکه طی ۵ ماه گذشته ایمنی حاصل از تزریق واکسن از بین رفته و شاهد ایجاد جمعیت حساس در برابر کرونا خواهیم بود، افزود: این جمعیت با توجه به شیوع فعلی نیز به بحران خواهیم رسید.

هلاکوئی نائینی با بیان اینکه مردم باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی حساس شوند، گفت: این در حالی است که آنطور که باید نظارت جدی نداریم، نباید دوباره غافلگیر شویم بلکه باید با برنامه نسبت به مدیریت موج هفتم اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: موج هفتم رقم خواهد خورد و مسئولان نباید فراموش کنند که مدیریت این بیماری را در دستور کار قرار دهند، مردم باید آگاه باشند و آگاهانه برخورد کنند تا با مشکل جدی رو به رو نشویم.

تمام کشور به یکباره وارد موج کرونا نمی‌شود

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تمام کشور به یکباره وارد موج کرونا نمی‌شود، افزود: در حال حاضر ۱۰ استان روند افزایش بیماران را داشته‌اند و چهار استان بیشترین افزایش راداشته‌اند، البته باید توجه داشت که واکسیناسیون بسیار اثرگذار است.

وی گفت: توصیه اصلی برای گذر از این مساله تقویت اعمال شیوه‌نامه‌ها با قاطعیت بیشتر به ویژه در زمینه واکسیناسیون و استفاده از ماسک است.

هلاکوئی نائینی با بیان اینکه همه باید به روند طبیعی اپیدمی کرونا باور داشته باشند، افزود: روند طبیعی بیماری به این گونه است که هر ۵ الی ۶ ماه این روند تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن درمان کامل نیست اما بهترین روش برای کنترل بیماری و دفاع از سلامتی است و باید طبق زمان بندی انجام شود.

عضو انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران با بیان اینکه انتخاب زمان واکسیناسیون می‌تواند ایمنی لازم را ایجاد کند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا تعداد بیماران کمتر شود و از سوی دیگر واکسن‌های واریانت‌های جدید دنیا را در کشور بسازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =