تالارپشتی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بسیاری از صنایع دچار محدودیت‌های انرژی در زمستان و تابستان هستند که به همین خاطر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز را برای بررسی بیشتر و رفع مشکلات به مجلس دعوت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: بسیاری از صنایع دچار محدودیت‌های انرژی در زمستان و تابستان هستند که به همین خاطر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز برای بررسی بیشتر و رفع مشکلات به مجلس دعوت کردیم.

وی در مورد اقدامات صنایع بری حل محدودیت‌های انرژی گفت: در حوزه خوراک برای پتروشیمی‌ها، کنسرسیومی برای حل این مشکل در قالب مدلی جالب تعریف شده که به امضای بسیاری از پتروشیمی‌ها رسیده است. قرار است خوراک پتروشیمی‌ها از استخراج تا انتقال به دست خود پتروشیمی‌ها انجام می‌شود و حتی سرمایه‌گذاری‌های لازم را نیز خود این صنعت انجام دهد. بعد از آن فولادسازان نیز ابراز آمادگی کردندکه خودشان برق خودشان را تأمین کنند که این راه، یکی از مدل‌های مناسب برای حل این چالش‌ها است.

قطع کردن برق بخش صنعت و معدن به محض افزایش مصرف اصلا کار درستی نیست

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما به وزارت نیرو اعلام کردیم که قطع کردن برق بخش صنعت و معدن به محض افزایش مصرف اصلا کار درستی نیست و برای حل این مشکلات باید چاره دیگری اندیشید و امیدواریم با ساماندهی‌هایی که در این دولت انجام می‌شود مشکل انرژی صنایع حل شود.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که ظرفیت بخش خصوصی را به میدان بیاوریم چرا که بودجه دولت محدود است و نمی‌تواند برخی از مشکلات را حل کند. من این موضوع را به رییس جمهور عرض کردم که تعدادی پروژه ملی طراحی شود و ضمانت آن نفت باشد تا مشکل فروش احتمالی نفت نیز حل شود.

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: با توجه به اینکه به پیمان شانگهای نیز پیوسته‌ایم نیاز به تقویت زیرساخت‌ها در کشور داریم و به همین خاطر باید از پتانسیل بخش خصوصی داخلی و خارجی و خارج از کانال دولت این کارها را انجام دهیم. البته این موضوع نیاز به باور دارد تا دستگاه‌های اجرایی دولت با همت و غیرت این مسائل را پیاده‌سازی کنند.

وی تاکید کرد: ساز و کار موجود تناسبی با ایده‌های رییس جمهور و خواست مردم و مجلس ندارد و ما راهکارها را مطرح کردیم که یکی از این‌ها همین ورود بخش خصوصی به میدان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =