رییسی

رئیس جمهور گفت: افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه، در جریان سفر به استان اصفهان در جمع اقشار مردم اصفهان حاضر شد و ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: برای من توفیقی است که در جمع باشکوه مردم اصفهان حضور دارم. به همه خانواده‌های صبور، شاکر و عزیز ۲۳ هزار شهید استان اصفهان و خانواده محترم و صبور ایثارگران اصفهان عرض سلام دارم و به این عزیزان ادای احترام می‌کنم.

وی ادامه داد: استان اصفهان مهد بزرگان، عرفا و نامدارانی است که برای جهان اسلام موجب فخر و مباهات بوده و هستند. شهدای عالی قدر از علما به ویژه شهیدان بهشتی، اشرفی اصفهانی و سرداران شریف اصفهان که نام آن‌ها به عنوان مجاهد در ذهن مردم ایران بوده است. این سرداران با مجاهدت‌های خود در ذهن جوانان این سرزمین به عنوان الگو هک شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز کسانی که در مسیر پیامبر (ص) و امام حسین (ع) هستند نام‎‌آور شدند؛ خداوند متعال اراده کرد و نام، یاد و خاطر عاشوراییان برای همیشه در جوامع اسلامی باقی ماند. بقای کسانی که در این راه قدم گذاشتند ثابت شده است. خداوند متعال می‌خواست با خون شهیدان کربلا از جامعه جهل‌زدایی کند. امروز خون مطهر ۲۳ هزار شهیدان استان اصفهان از جامعه بشریت امروز جهل‌زدایی کرده است. این بیداری که در امت اسلامی و منطقه پیدا شده، از برکات خون مطهر شهیدان است.

رئیسی افزود: امروز علی‌رغم خواست و تهدیدات دشمن از همه زمان‌ها قوی‌تر هستیم، ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و حضور مردم متدین در صحنه، از همه زمان‌ها دستی برتر دارد و قوی‌تر است. دشمنان ما امروز علی رغم تمام پول‌هایی که خرج کردند، ایده‌ها و فتنه‌هایی که کردند ضعیف‌تر هستند. امروز دست برتر در عرصه‌های مختلف با مجاهدان است. تا دیروز میزهای مذاکره و سازمان‌های آزادی بخش برای فلسطین تصمیم‌گیری می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدان فلسطینی امروز ابتکار عمل به دست مجاهدان فلسطینی است و آن‌ها تکلیف می‌کنند.

برخورداری از علم، دانش و فناوری از مؤلفه‌های قدرت کشور

وی تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند در منطقه جای پایی پیدا کند، اما به برکت خون سردار سرافراز شهید سلیمانی اعلام کردیم که به هیچ عنوان منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد کرد. امروز مؤلفه‌های قدرت و قوت را در کشور داریم که مهم‌ترین آن‌ها ایمان به خدا و دلدادگی به حضرت حق است. یکی از مؤلفه‌های دیگر قدرتمندی کشور ما برخورداری از علم، دانش و فناوری است همچنین نیروی توانمند ارزشمند مسلح ما نیز یکی از نقاط قوت ما است که این نیرو به آخرین دستاوردهای علوم نظامی برخوردار است.

رئیس جمهور دیگر مؤلفه قدرت در کشور را رهبریِ بصیرت آفرین و با تدبیر خواند که به موقع به جامعه هشدار می‌دهد و جامعه نیز توجه به این هشدارها را لازم می‌دانند.

وی نقطه قوت دیگر کشور را ظرفیت‌های آن دانست و گفت: در کنار اینها مشکلاتی نیز وجود دارد، هر جا که در آنجا دست‌اندرکاران نسخه‌های دیگران را تحمیل کردند بر ملت ایران حوزه ناکامی ما بوده است. اگر ما در حوزه‌هایی پیشتاز، پیشرو هستیم جاهایی است که جوانان انقلابی عمل کردند.

فعالیت‌های ارزشمند در حوزه تولید دانش بنیان و فناوارانه انجام شده است

رئیسی افزود: امروز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به دست جوانان برومند ما کارهای افتخارآمیز و ارزشمندی در حوزه تولید دانش بنیان و فناوارانه انجام شده است. این آن چیزی است که رهبری در شعار سال نیز به آن تاکید کردند. این حرکت‌های نویدبخش یک آینده روشن و خوب برای کشور است.

وی با بیان اینکه در جاهایی که در زمان خودش اقدامی نشده است، عقب ماندگی داریم» تاکید کرد: بسیار زودتر از این باید اصلاحات اقتصادی در کشور انجام می‌شد. مردم ما متدین هستند و اگر با آن‌ها شفاف صحبت شود، بهترین همکاری را داشته و خواهند داشت. اصلاحات اقتصادی، قطع کردن دست رانت، مفسدان و دلالان همچنین باز کردن راه برای جوانان یک ضرورت است. باز کردن دست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، انضباط مالی دولت، اداره کم هزینه و پربهره در کشور نیز ضرورت دیگری است.

افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور یک ضرورت است

رئیس جمهور تصریح کرد: افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور یک ضرورت است و این کارها بسیار زودتر این باید انجام می‌شد و در این حوزه‌ها عقب ماندگی داریم. ما در این دولت با عنایت خداوند و کمک مردم این ضرورت‌ها را که بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست، آنچه لازم باشد از اصلاحات اقتصادی را با قوت دنبال خواهیم کرد.

رئیسی گفت: از مشکلات معیشتی مردم با خبر هستم و افتخارم این است که در درون مردم هستم و اطلاع دارم. از مشکلاتی که عزیزان ما بعضاً به آن گرفتار هستند، بسیار رنج می‌برم اما اقدامات دولت، صبر و همکاری مردم پیگیری مجدانه مسئولان، حضور همه فعالان اقتصادی به لطف خداوند شرایط را به نفع مردم رقم خواهد زد.

وی افزود: ملت ایران در عرصه‌های مختلف طرفدار شعار «ما می‌توانیم» هستند، اگر کسانی تعبیر کنند که مگر می‌شود مسائل اقتصادی را حل کرد، این صحبت‌ها را به شهید سلیمانی و خرازی هم می‌زدند، اما شهیدان و مکتب شهید سلیمانی ثابت کرد ما می‌توانیم. امروز به همه کسانی که در دلشان شک و تردید وجود دارد تاکید می‌کنم که ما می‌توانیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: این امر را با تمام وجود باور دارم و در شهر انقلاب، ولایت، شهادت و شهر ایثار می‌گویم؛ اعتقاد و باور دارم که با ظرفیت امروز کشور و با این نیروی کارآمد و ذخایر مادی و معنوی کشور، آینده را بسیار روشن و امیدوار کننده می‌بینم. به هر کس با قلمش، با قدمش، با فعلش و با ترک فعلش مردم را ناامید و مأیوس کند، بداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =