نقدعلی

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: فشار ناشی از خاموشی‌ها در تابستان باید از دوش صنایع برداشته شود چرا که بنگاه‌های اقتصادی خون موجود در رگ‌های جامعه هستند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت تامین برق در کشور اظهار داشت: بحث گزارش کمیسیون انرژی پیرامون صنعت برق و کم کاری‌هایی که در دولت گذشته اتفاق افتاده است اخیرا به صحن علنی مجلس آورده شد.

وی افزود: یکی از مسائلی که در طی هشت سال اخیر داشتیم این بود که وزیر نیرو اعتقادی به توسعه نیروگاه‌ها نداشت و این کار را از نظر اقتصادی به صرفه نمی‌دانست.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه نه در حوزه نیروگاه سوخت ترکیبی و نه گاز هیچ اقدامی برای توسعه در هشت سال گذشته اتفاق نیفتاد، اضافه کرد: این در حالی است که اگر شخصی بدیهیات انرژی را بداند بر این امر اذعان خواهد داشت که برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی تامین انرژی در اولویت است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی را در زمینه توسعه تولید برق در دستور کار قرار داده است، در این زمینه گزارشی نیز ارائه شد و چندین بند پیرامون راهکارهای افزایش تولید برق در مجلس در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت به نمایندگان مردم ارائه شد.

مصوبات مجلس برای توسعه تولید انرژی در کشور

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به اینکه مجلس نیز در زمینه توسعه تولید انرژی سیاست‌هایی را مصوب و ابلاغ کرده است، اضافه کرد: پیرامون وضع موجود و اینکه چگونه در استان‌ها اقداماتی را برای کاهش مصرف برق و مصرف بهینه انرژی دهیم.

وی ادامه داد: تغییر در ساعت کاری ادارات از جمله اقدامات صورت گرفته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها در زمینه تامین انرژی در بخش‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که فشاری به صنعت وارد نشود، گفت: صنعت خون رگ‌های یک جامعه است و نباید تولید تنزل پیدا کند چرا تاثیر آن را در همه بخش‌های جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید مشوق‌هایی برای مدیریت بهینه مصرف برق در کشور در نظر گرفته شود، گفت: از جمله آن می‌توان مجانی کردن برق برای کم مصرف‌ها اشاره کرد.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه تدابیری که در حال رخ دادن است منجر به کاهش فشار به صنایع برای تامین انرژی خواهد بود، افزود: برای این امر برای دولت تکالیفی را تعیین کرده‌ایم که برای تولید انرژی سرمایه‌گذاری کند و در برنامه هفتم توسعه نیز این امر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرخ توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور در هفته آینده در دستور کار جلسه 22 خرداد مجلس قرار دارد، اضافه کرد: سعی ما بر این است که با همکاری مردم و دیگر بخش‌ها کمترین خاموشی‌ها را امسال در بخش صنعت داشته باشیم.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: تولید صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد مبارکه، سیمان و دیگر صنایع وابسته به انرژی نباید تحت تاثیر کمبود برق و انرژی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =