• ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 25763
  • readingTime: ۲ دقیقه
صنایع تبدیلی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: این اداره در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۵۸ پایش از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سطح استان انجام داد که به پلمب ۲۹ واحد منجر شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، حمیرا صفی قلی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار ۸۵۸ پایش از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سطح استان به صدور سه هزار ۳۹۹ اخطار، یک هزار و ۱۰۴ شکوائیه و ۹۳۷ پیگیری قضایی انجامید که در نتیجه برای ۳۴۵ پرونده رای صادر و در نهایت ۲۹ واحد آلاینده پلمب شد.

وی بدون اشاره به واحدهای متقاضی تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست، افزود: بازدیدها و مکاتباتی در خصوص استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست و همچنین واحدهای متقاضی قانون از یک در هزار فروش انجام شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۶۵ بازدید از مراکز معاینه فنی سبک و ۲۴ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی سنگین انجام شد، ابراز داشت: ۲۴ نمونه برداری نیز از جایگاه‌های سوخت نفت و گاز یورو چهار طبق و ۱۶ مورد نمونه برداری و آنالیز ترکیب های BTEX از جایگاه‌های بنزین یورو چهار انجام شد.‌

صفی قلی پیگیری با بیان اینکه طبق مواد قانونی هوای پاک، راهبری و نگهداری ایستگاه های پایش هوا انجام شده، گفت: استخراج حدود ۵۷ هزار و ۶۰۰ دیتا ساعت، اعتبار سنجی شده و بارگذاری اطلاعات شاخص کیفی هوای استان دو بار در شبانه روز در سال گذشته انجام شده است.

وی همچنین شرکت در جلسات گرد و غبار، شورای ترافیک، اضطرار و راهبری و نظارت پروژه های آلودگی هوا، نظارت بر سیستم های آنلاین واحدهای تولیدی و صنعتی سطح استان، انجام محاسبات و تهیه سهم عوارض آلایندگی واحدهای بزرگ مقیاس و تشکیل کمیته استانی و رسیدگی به ۳۳ مورد شکایت را به عنوان مهمترین گام های این معاونت در زمینه پایش و کنترل کیفیت هوا برشمرد.

به گفته صفی قلی در سال گذشته، پایش ۱۴ بیمارستان و صحت سنجی ۱۱ دستگاه بی خطرساز پسماند پزشکی، نمونه برداری و آنالیز پارامترهای شیمیایی و میکروبی شاخص آلودگی در ۷۸۴ نمونه پساب و ۱۳۸۵ نمونه آب های سطحی و زیرزمینی، اندازه گیری فلزات سنگین در نمونه های جامد و محلول، نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد و بررسی ۲۴۱۰ مورد خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی و بیمارستان ها انجام شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره اقدامات در حوزه مدیریت پسماند گفت: ۷۹۱ بازدید از محل دفن زباله شهری و روستایی، محل دفن نخاله های ساختمانی و کارخانه کمپوست، ۳۱۰ بازدید از بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی و ۷۶ بازدید از سایت های پسماند صنعتی غیر ویژه و واحدهای بازیافت و یا امحاء کننده پسماند انجام شده است.

وی افزود: سه هزار و ۷۰۱ بازدید از نحوه مدیریت پسماند واحدهای صنعتی، ۴۵۸ بازدید از نحوه بارگیری پسماندهای صنعتی و ویژه در واحدهای صنعتی انجام و ۲ هزار و ۶۰۳ مجوز سامانه ای به منظور نقل و انتقال پسماند صادر شد.‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =