مجوز کسب و کار

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با قاطعیت ایستادگی کرده است و در صورت ادامه این ایستادگی و فراهم شدن زیرساخت‌ها و هماهنگی دستگاه‌ها قطعاً می‌توانیم به جایگاه مناسب دست‌یابیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس یازدهم در نشست بررسی تجارت و درس آموخته‌های تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، با بیان اینکه طراح یک موضوع باید بتواند برای راه گیری ارتباط خوبی با نمایندگان دیگر برقرار کند، خاطرنشان کرد: اگر فن بیان لازم باشد و بتوان محکم از آن دفاع کرد، می‌توان رای بسیاری را برای تصویب به دست آورد.

وی اظهار داشت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تنها مصوبه‌ای بود که هیچ پیشنهادی برای آن رای نیاورد و بدون تغییر به‌صورت کامل مصوب شد.

زنگنه با بیان اینکه در این قانون ضمانت اجرایی در داخل طرح مطرح شده است، تصریح کرد: این قانون به‌تازگی ابلاغ شده و بعد از هر ابلاغی زمانی برای آغاز رسمی اجراب قانون اعلام می‌شود، به همین دلیل تاکنون تخلفی گزارش نشده است اما پس از اجرای کامل هر تخلفی، جرم‌انگاری خواهد شد و باید پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان اینکه به دلیل پیچیده بودن فضای کسب‌وکار، این قانون نیز در اجرا حتماً با ضعف‌هایی مواجه می‌شود، تاکید کرد: تعارض‌هایی وجود دارد که نیاز به رفع آن دیده می‌شود تا اجرای آن به سرانجام مناسب برسد و مهم‌ترین بخش اجرای این قانون، اهتمام دولت است.

وی تاکید کرد: دولت برای اجرای این قانون با قاطعیت ایستادگی کرده است و در صورت ادامه این ایستادگی و فراهم شدن زیرساخت‌ها و هماهنگی دستگاه‌ها قطعاً می‌توانیم به جایگاه مناسب دست‌یابیم.

همچنین در این نشست «مرتضی زمانیان» با بیان اینکه تا موضوعی تبدیل به مسئله اصلی جامعه نشود، موردتوجه قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: زمانی که موضوعی در صدر اخبار قرار گرفت به معنای آغاز تغییر و اصلاح در مسیر است.

وی افزود: اگر تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به موضوع اصلی تبدیل نمی‌شد، نمی‌توانستیم مصوبه لازم را به قانون تبدیل کنیم، این موضوع به جایگاهی رسید که کمپین‌هایی برای آن تشکیل شد و در حال حاضر نیز عده‌ای پیگیر اجرای آن هستند.

زمانیان تاکید کرد: یکی از راه‌های موضوع‌سازی و تبدیل آن به مسئله روز، ‌توسط اندیشکده‌ها شکل می‌گیرد به این صورت که تمرکز بر آن ایجاد کنند و از طریق ارتباط با آدم‌های مختلف آن را مطرح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =