اشتغال شغل کارگر

پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت: تحقق مسئولیت اجتماعی سازمانی و به قولی شرکتی می تواند تضمین کننده اشتغال پایدار باشد، از سویی نیز باید فضای کسب و کار مطابق با نیاز روز بروزرسانی شود.

حسین محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی شرکتی طی سال‌های گذشته با توجه به قرار گرفتن این بخش در زمره شاخص‌های توسعه یافتگی صنایع جایگاه بهتری را در بنگاه‌های اقتصادی پیدا کرده است، اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشت که هر بنگاه با توجه به زمینه کاری که دارد مسئولیت‌های اجتماعی ویژه‌ای را باید بپذیرد.

وی افزود : برخی از بنگاه‌های بسته به فعالیت خود مجبور به تولید آلاینده‌های زیست محیطی هستند که این امر باید مورد توجه مدیران قرار گرفته و در راستای کاهش آن و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آلودگی‌ها تلاش کنند.

این پژوهشگر حوزه اجتماعی تصریح کرد: از سویی برخی از صنایع در حوزه تولید با کیغیت مواد غذایی دارای مسئولیت اجتماعی هستند که این امر نیز اهمیت کار آنها را دو چندان کرده و باید در بالاترین سطح به آن توجه داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار و ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان در همه سطوح از جمله مسئولیت‌های اجتماعی مشترک بین همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی است، گفت: توجه به این امر در همه شرایط به ویژه دوران کنونی که افزایش حقوق از سوی دولت منجر به بیکاری برخی از کارگران شده است، جایگاه بسیار والایی دارد.

محمودی با اشاره به اینکه این روزها شاهد اخراج کارگران از واحدهای صنفی، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های خدماتی هستیم، تصریح کرد: چنانچه در این بخش‌ها مسئولیت اجتماعی تقویت شده بود این اتفاق نمی افتاد.

بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در زمینه امنیت شغلی برای کارکنان خود از جایگاه بهتری برخوردار هستند

وی اضافه کرد: برآوردها نشان می‌دهد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در زمینه امنیت شغلی برای کارکنان خود از جایگاه بهتری برخوردار هستند و بهتر است که بنگاه‌های کوچکتر در این زمینه الگو برداری کنند.

این پژوهشگر حوزه اجتماعی با اشاره به اینکه تامین فضای کسب و کار مناسب و ایمنی در کار نیز از دیگر الزامات تامین امنیت برای کارکنان در ادارات، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: باید توجه داشت که محیط کار برای کارکنان امنیت را به همراه داشته باشد و کارکنان مجبور به تحمل شرایط سخت برای تامین هزینه‌های امرار معاش نباشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به روزرسانی فای کسب و کار و استفاده از فناوری‌های نوین برای کاهش بار کار و فعالیت از روی دوش کارکنان را نیز می‌توان در زمره تحقق مسئولیت اجتماعی شرکتی تلقی کرد، افزود: در این زمینه نیز برخی از بنگاه‌های کوچک هنوز از روش های سنتی و سخت و زیان آور استفاده می‌کنند که باید در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =