محصولات خام دامی

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات خام دامی در سال ۱۴۰۰ و صادرات ۳ میلیون دلاری این محصولات در فروردین ۱۴۰۱، از افزایش آهنگ رشد صادرات محصولات خام دامی خبر داد.

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره صادرات محصولات خام دامی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸ قلم نوع محصول دامی مجموعا به ارزش تقریبی ۲۹ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۹۹۲ دلار و به وزن ۲۸ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۷۳ کیلوگرم صادر شده است. در این سال ۱۶۳۸ مجوز صادرات صادر شده است.

وی با بیان اینکه اقبال صادراتی در سنوات مختلف متفاوت است، گفت: در چند سال گذشته صادرات مرغ منجمد قابل توجه بوده است اما در عوض طی سال گذشته صادرات مرغ منجمد نداشتیم. در سال گذشته حجم خوبی فرآورده لبنی از شیر خشک گرفته تا خامه و کنسانتره شیر و همچنین پودر گوشت حاصل از ضایعات کشتارگاه‌های طیور صادرات داشته‌ایم. به طور کلی می‌توان گفت فرآورده‌های لبنی شامل کنسانتره شیر یا شیر تغلیظ شده، شیر خشک، خامه پاستوریزه، کره، پنیر پیتزا و پودر آب پنیر بیشترین ارزش صادرات را داشته است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: شیر خشک به ارزش ۶ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۶۸ دلار، خامه پاستوریزه به ارزش ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۴۰۸ دلار، خامه استریل به ارزش یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۰۰ دلار که مجموعا به ۳.۵ میلیون دلار می‌رسد، پودر گوشت به ارزش ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۸۱۴ دلار و آلایش خوراکی مرغ به ارزش یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۳۴۳ دلار بیشترین ارزش صادراتی در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص دادند.

موسوی درباره صادرات محصولات خام دامی در فروردین ۱۴۰۱ و مقایسه آن با فروردین ۱۴۰۰ اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۱ مجموعا ۳ میلیون و ۴۷ هزار و ۷۰۰ دلار فرآورده خام دامی با وزن ۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم صادر شده است که شیر خشک با یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۲۰ دلار، خامه پاستوریزه با ۳۳۰ هزار و ۴۰۰ دلار، خامه استریل با ۴۳۱ هزار و ۲۰۰ دلار و پودر گوشت با ۳۶۸ هزار دلار بیشترین ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در فروردین ۱۴۰۰، حجم کل صادرات برابر با یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم به ارزش ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۶۱۶ دلار و در ۱۷ قلم بوده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط اقتصادی و صادرات به اتحادیه اوراسیا به رشد صادرات محصولات خام دامی در سال گذشته کمک کرده است، گفت: امسال نیز به محض اینکه تعطیلات نوروز به اتمام رسیده است، روند صادرات با همان آهنگ قبلی در حال ادامه است. در این میان بیشترین صادرات نیز به محصولات لبنی اختصاص دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان به شدت به دنبال تسهیل صادرات در این حوزه است و به همین دلیل تلاش کرده تا سرعت خدمات‌رسانی را افزایش دهد. در حال حاضر و از زمانی که مدارک تکمیل می شود تا صدور گواهی صادرات کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و هیچ پرونده‌ای معطل فردا نمی‌ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =