شیرینی فروشی

با توجه به روند افزایش قیمت شکر در بازار برخی از واحدهای شیرینی فروشی و قنادی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کرده‌اند که به گفته مسئولان این اقدامی خلاف قانون است و هیچ دستورالعملی درباره تغییر قیمت صادر نشده است.

علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی و قنادی در این زمینه به ایراسین گفت: اصولا هرگونه تغییر قیمتی در محصولات با مجوزهای قانونی از سوی نهادهای رسمی بخصوص در این صنف صادر می‌شود و برای محصولات مناسبتی مثل زولبیا و بامیه هرسال قیمت‌های مصوب به واحدهای صنفی ارایه می‌شود، از این رو هیچ واحد صنفی اجازه تغییر قیمت‌های مصوب را نخواهد داشت.

بهره‌مند در ادامه افزود: قیمت‌های مصوب برای محصولات هم اکنون در اختیار واحدهای صنفی قراردارد و هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد و اینکه برخی از تولیدکنندگان تغییر قیمت شکر را بهانه افزایش قیمت محصولات خود اعلام می‌کنند کاملا غیرقانونی است چون شکر به صورت سهمیه در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

این مقام صنفی به خبرنگار ما گفت: اگرچه قیمت تمام شده برخی از مواد اولیه برای تولید شیرینی افزایش قابل توجهی داشته است اما همانطور که قبلا اشاره شد هرگونه تغییر نرخ و قیمت در محصولات منوط به مجوز رسمی از سوی سازمان حمایت و سایر نهادهای رسمی خواهد بود و از آنجا که برای سال جاری نرخ‌های مصوب به واحدهای صنفی ارایه شده هیچ افزایش قیمتی تا صدور مجوز جدید پذیرفتنی نیست.

رئیس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی تاکید کرد: افزایش قیمت‌ اقلام کالاهای اساسی باعث شده تا بسیاری از بازارها کاهش خرید مردم را تجربه کنند و شیرینی هم جزو این اقلام بوده است به عنوان مثال فروش زولبیا و بامیه نسبت به رمضان گذشته امسال ۴۰ درصد کاهش داشته است.

بهره‌مند در ادامه نرخ‌های مصوب شیرینی را اینگونه اعلام کرد و گفت:  شیرینی‌تر ۲۶ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۲۱ هزار تومان، شیرینی زبان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان است از این رو خریداران هرگونه تخلف را لازم است به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا پس از رسیدگی در صورت لزوم برخورد قانونی صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =