سبا

مجتمع فولاد سبا که بزرگ‌ترین مجتمع فولادی کشور با تکنولوژی نورد پیوسته است، موفق شد دو رکورد جدید شامل رکورد مصرف نسوز و عمر ذوب دهی کوره قوس الکتریکی و همچنین رکورد کمترین توقفات اضطراری گرم کوره‌های قوس الکتریکی به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجتمع فولاد سبا که بزرگ‌ترین مجتمع فولادی کشور با تکنولوژی نورد پیوسته است، موفق شد دو رکورد جدید را در تاریخ فعالیت خود به ثبت برساند. این دو رکورد جدید شامل رکورد مصرف نسوز و عمر ذوب دهی کوره قوس الکتریکی و همچنین رکورد کمترین توقفات اضطراری گرم کوره‌های قوس الکتریکی است.

احمدرضا بخشائی، رئیس واحد نسوز فولاد سبا، در همین خصوص اظهار کرد: واحد تعمیرات نسوز و LTS مجتمع فولاد سبا در نخستین ماه سال ۱۴۰۱ در جهت تحقق شعار سال یعنی «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، پیمانکاران و تأمین‌کنندگان با تعریف و انجام چندین پروژه در جهت بهبود فرایندهای آماده‌به‌کاری تجهیزات خط تولید شامل پاتیل، تاندیش و کوره و همچنین روش‌های نصب و با حفظ شرایط ایمنی تجهیزات توانست به رکورد مصرف نسوز و عمر ذوب‌دهی کوره قوس الکتریکی دست یابد.

وی افزود: علاوه بر رکورد مصرف نسوز و عمر ذوب‌دهی کوره قوس الکتریکی، مجتمع فولاد سبا موفق شد رکورد کمترین توقفات اضطراری گرم کوره‌های قوس الکتریکی را نیز به دست آورد. کسب این رکوردهای ارزشمند در مجتمع فولاد سبا نشان از همدلی، کار گروهی و همچنین همت بالای کارکنان این مجتمع دارد.

مصرف ۷.۸۲ کیلوگرم نسوز بر تن مذاب

مهدی یزدانی، کارشناس تعمیرات واحد نسوز سبا نیز به خبرنگار ایراسین گفت: با تلاش و همت همکاران واحد تعمیرات نسوز و تولید فولاد سبا، رکورد مصرف نسوز به ۷.۸۲ کیلوگرم بر تن مذاب و عمر ذوب‌گیری ۳۸۸ ذوب در کوره قوس الکتریکی شماره ۲ این مجتمع به دست آمد.

وی افزود: گفتنی است که رکورد قبلی مصرف در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ به میزان ۸.۳۲ کیلوگرم بر تن مذاب به ثبت رسیده بود که با تعریف پروژه‌های متعدد و با مشارکت دفتر فنی نسوز، کنترل و بازرسی دقیق از نسوز تجهیزات حین ذوب‌گیری و پس از آن در زمان تخریب در واحد نسوز و همچنین تولید گِرِید متوسط کربن در کنار افزایش عمق فرورفتگی مرکز شل در جهت افزایش مذاب باقی‌مانده در کوره قوس و در نهایت بهبود شرایط فرایندی کوره در واحد تولید فولاد سبا، مصارف نسوز در کوره از ۳.۹۳ کیلوگرم بر تن مذاب به ۲.۱۲ کیلوگرم بر تن مذاب، پاتیل از ۳.۶۰ کیلوگرم بر تن مذاب به ۳ کیلوگرم بر تن مذاب و تاندیش از ۲.۶۲ کیلوگرم بر تن مذاب به ۲.۲۵ کیلوگرم بر تن مذاب نسبت به میانگین سال ۱۴۰۰، در فروردین‌ماه کاهش داشته است.وی در نهایت این دستاورد را به همه کارکنان تولید و تعمیرات فولاد سبا تبریک گفت.

حسن ادیب، کارشناس دفتر فنی نسوز سبا، نیز در این باره اظهار کرد: با انجام بررسی و برگزاری جلسات تجزیه‌وتحلیل، نسبت به تعریف اقدامات اصلاحی و پروژه‌های فنی از قبیل استفاده از آجرهای نانو باند در دهانه سرباره کوره قوس، بازیابی و استفاده مجدد از کلکتور نازل بیرونی و آجرهای دست‌دوم کوره قوس، افزایش عمر صفحات دریچه کشویی، اصلاح و تغییر در نسوز کف پاتیل هم‌زمان با افزایش تولید شاهد دست‌یابی به رکورد مصرف نسوز در فولاد سبا شدیم که از حمایت‌های مدیریت در این زمینه تشکر و قدردانی می‌کنم.

اکبر معینی، تکنسین ناظر تعمیرات نسوز سبا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: با همکاری و تلاش همه نفرات در قسمت‌های تولید،ITS، پیمانکار و نسوز در جهت تحقق اهداف سازمان و همچنین حضور مستمر تکنسین‌های ناظر و انجام بازرسی‌های دقیق از نسوز کوره، تاندیش، پاتیل و ارائه نظرات فنی و مشاوره‌ای به نفرات تولید برای ادامه ذوب‌گیری یا انجام تعمیرات گرم بر روی تجهیزات، موفق شدیم در یک کار تیمی علاوه بر جلوگیری و کاهش توقفات اضطراری و دست‌یابی به رکورد تولید، در مصارف نسوز نیز شاهد کاهش چشمگیر مصرف باشیم.

وی گفت: دست‌یابی مجتمع فولاد سبا به این دو رکورد ارزشمند را به مدیر و کارکنان مجتمع در واحدهای مختلف مرتبط با رکوردهای به‌دست‌آمده در تولید و نسوز تبریک می‌گویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =