• ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
  • کد خبر: 24697
  • readingTime: ۱ دقیقه
تیم فوتبال فاینورد

تیم فوتبال فاینورد به فینال رقابت‌ لیگ کنفرانس اروپا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شب گذشته و در جریان رقابت‌های نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، تیم فوتبال فاینورد هلند در بازی برگشت به مصاف تیم مارسی فرانسه رفت که بازی این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. با توجه به پیروزی سه بر دو یاران جهانبخش در بازی رفت، این تیم فاینورد بود که توانست به فینال این رقابت اروپایی راه پیدا کند و حریف تیم فوتبال رم ایتالیا شود.

در این بازی علیرضا جهانبخش دقیقه ۸۸ به جای ریس نلسون انگلیسی وارد ترکیب تیمش شد و علی‌رغم حضور کوتاه مدت توانست یک شوت به سمت دروازه حریف بزند که این ضربه با واکنش دروازه‌بان مواجه شد و راهی به دروازه نداشت. جهانبخش تاکنون در مجموع مسابقات مقدماتی، گروهی و حذفی لیگ کنفرانس چهار گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است.

لیگ کنفرانس اروپا سطح سوم رقابت‌های اروپایی پس از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا محسوب می‌شود که اولین دوره آن در این فصل از رقابت‌ها اتفاق افتاد و تیم قهرمان آن می‌تواند یک سهمیه مستقیم رقابت‌های اروپایی در سطح بالاتر را به دست آورد.

علیرضا جهانبخش حالا پس از علی دایی دومین ایرانی است که به یک فینال اروپایی راه پیدا می‌کند، دایی پیش‌تر و زمانی که در بایرن مونیخ توپ می‌زد، موفق شد به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ راه پیدا کند که در آن بازی منچستر یونایتد به شکل دراماتیکی به دو گل دیرهنگام جام را از چنگ دایی و یارانش به بیرون کشید.

تیم فوتبال فاینورد در فینال این رقابت‌ها باید چهارم خردادماه به مصاف تیم رم به سرمربیگری خوزه مورینیو برود. رم در نیمه نهایی موفق شد با حذف لستر سیتی انگلیس به فینال رقابت‌ها راه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =