کارگر

سرپرست بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان سازمانی متعالی، با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در دوران پاندمی کرونا اقدامات ارزشمندی را در جهت حفظ و ارتقای سلامتی کارکنان انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجید فرجی، سرپرست بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی فولاد مبارکه به‌ ضرورت مشارکت در سیستم‌های ایمنی و سلامت شغلی اشاره کرد و افزود: در جریان پاندمی کووید ۱۹ مشاهده کردیم در اختیار داشتن یک سیستم ایمنی و سلامت کار منسجم و هدفمند در جهت حفاظت از محیط‌های کار و صیانت از ایمنی و سلامت کارگران بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت فولاد مبارکه در کنترل و مهار کرونا عنوان کرد: به‌رغم وجود کرونا، خط تولید این شرکت مختل نشد و رکوردهای متعدد در نواحی مختلف تولیدی به ثبت رسید. در ادامه می‌توان به مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته اشاره کرد که شامل استقرار سامانه غربالگری و خوداظهاری کرونا برای کارکنان و پیمانکاران، دریافت گواهینامه استاندارد ISO ۴۵۰۰۵ (راهنمای کار ایمن در دوران پاندمی کووید ۱۹) به‌عنوان اولین شرکت در کشور، مشارکت حداکثری کارکنان در برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹، پایش مستمر سلامت کارکنان، اجرای شیوه‌نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، حذف اجتماعات کاری و برگزاری جلسات از طریق ویدئوکنفرانس، توزیع ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده و شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک کووید ۱۹ است.

فرجی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان سازمانی متعالی، با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در دوران پاندمی کرونا اقدامات ارزشمندی را در جهت حفظ و ارتقای سلامتی کارکنان انجام داده که اجرای رویکرد جدید در پایش عوامل زیان‌آور محیط کار، پیگیری پیاده‌سازی اقدامات کنترلی در راستای کاهش مواجه کارکنان با عوامل زیان‌آور محیط کار، تلاش در جهت بهینه‌سازی محیط‌های کاری، تدوین و به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها و گردشکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و پیاده‌سازی پروژه‌های ارگونومی مشارکتی، بررسی نظام‌های نوبت‌کاری و مشکلات ناشی از آن و ... ازجمله این اقدامات به شمار می‌آید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در تحقق اقدامات فوق و دست‌یابی به هدف ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان در شرکت فولاد مبارکه، همواره شعار امسال سازمان بین‌المللی کار یعنی «مشارکت همگانی در بهبود فرهنگ ایمنی و بهداشت» سرلوحه و سرمشق قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =