• ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 24055
  • readingTime: ۳ دقیقه
سپاهان و الدحیل

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در سومین بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ باید برابر التعاون عربستان میزبان صف آرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان، یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در بازی سوم خود رد این رقابت‌ها باید برابر تیم التعاون عربستان که میزبان گروه D رقابت‌ها است، قرار گیرد. این بازی از ۴۵ دقیقه بامداد روز جمعه، بیست و ششم فروردین‌ماه به وقت ایران آغاز می‌شود.

تیم فوتبال سپاهان ایران در دو بازی قبلی خود در این رقابت‌ها برابر پاختاکور ازبکستان به برتری سه بر یک رسید و در برابر الدحیل قطر تن به شکست یک بر صفر داد. التعاون نیز شرایطی مشابه با سپاهان دارد و در بازی اول خود توانست الدحیل را دو بر یک شکست دهد و در برابر پاختاکور یک بر صفر شکست بخورد تا معادلات صعود در گروه بیش از پیش پیچیده شود.

در حال حاضر در گروه D رقابت‌ها همه تیم‌ها سه امتیازی هستند و بازی سوم در تعیین تکلیف سرنوشت تیم‌ها بسیار تاثیرگذار است. سپاهان در حالی در برابر نماینده عربستان قرار می‌گیرد که دو بازی خوب را به نمایش گذاشت و در برابر الدحیل نیز حتی می‌توانست با سه امتیاز از زمین بازی خارج شود، اما بر خلاف بازی با پاختاکور مهاجمان این تیم با کم دقتی ضربات آخر را وارد چهارچوب نکردند تا همه تیم‌ها به امتیاز برابر در گروه برسند.

سپاهان _ التعاون/ نبرد برای صعود

التعاون نیز در برابر الدحیل نشان داد که تیمی با خط حمله زهردار و خط دفاعی مستحکم است، تیمی که در برابر آماج حملات نماینده قطر دوام آورد و روی دو ضد حمله و توسط دو بازیکن خارجی خطرناک خود به گل رسید. گل اول التعاونی‌ها در این بازی را توامبا کانا کامرونی، مهاجم هدف زهردار این تیم به ثمر رساند؛ این بازیکن ملی‌پوش از سال ۲۰۱۸ برای التعاون بازی می‌کند و در ۱۱۳ بازی برای این تیم ۶۳ گل به ثمر رسانده ضمن اینکه در این از رقابت‌های لیگ برتر عربستان کانا با ۱۵ گل و دو پاس گل تاثیرگذار ترین بازیکن تیمش بوده است.

التعاون فصل گذشته توانست جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر عربستان در رده سیزدهم لیگ برتر عربستان قرار گرفته و با منطقه سقوط تنها یک امتیاز فاصله دارد. با این حال آن‌ها با اخذ میزبانی تیمی سرحال برای این مسابقات آماده کردند و با چند بازیکن قرضی توانستند در برابر رقیبی مثل الدحیل بدرخشند.

دیگر ستاره تیم التعاون الوارو مدران اسپانیایی است، بازیکنی که محصول آکادمی رئال مادرید بوده و سابقه بازی در تیم‌ دوم رئال مادرید، ختافه، والنسیا و رایووایکانو را دارد. این هافبک خلاق ۲۸ ساله در ژانویه به تیم التعاون پیوست تا کمک حال این تیم در بازی‌های آسیایی باشد. او در بازی برابر الدحیل و در دقیقه ۸۶ توانست گل برتری بخش تیمش را به ثمر برساند.

سپاهان _ التعاون/ نبرد برای صعود

دیگر بازیکن مطرح التعاون کریستین لوینداما، مدافع تیم ملی کنگو است که از گالاتسرای ترکیه برای بازی‌های آسیایی و به صورت قرضی به تیم التعاون آمده است. او در دو بازی قبلی این تیم عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و یکی از ستون‌های برتری تیمش بود. در کنار این بازیکنان خارجی، تیم التعاون عربستانی‌های کمترشناخته شده‌ای قرار گرفتند که چند تن از آن‌ها نظیر موآتز البقاوی، دروازه‌بان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشتند.

روی نیمکت تیم التعاون «جان فن‌ دن بروم» هلندی نشسته که پیش از التعاون در خنک، اوترخت، آلکمار و آندرلخت مربی‌گری کرده است. او زمانی که علیرضا جهانبخش در تیم آلکمار بازی می‌کرد سرمربی او بود و شناخت کمی از فوتبال ایران دارد. این مربی نام آشنا پیش از بازی‌های آسیایی به عنوان سرمربی التعاون معرفی شد تا این تیم برای حضور در این رقابت‌ها سنگ تمام بگذارد.

از طرفی سپاهان نیز در این رقابت‌ها تیم منسجم، با برنامه و پرانگیزه‌ای نشان داده که می‌تواند مچ هر حریفی حتی الدحیل پرستاره را بخواباند. سپاهان در دو بازی قبلی خود با ترکیب ۱۱ نفره ثابتی پا به زمین گذاشت و به دلیل فشردگی بازی‌ها احتمال دارد محرم نویدکیا در بازی برابر التعاون ترکیب متفاوت از بازی‌های قبلی به بازی بفرستد و ترجیح دهد به برخی بازیکنان خود استراحت دهد.

با این حال سپاهان و التعاون با داشتن امتیازات برابر شدیدا نیاز به سه امتیاز این بازی دارند و شاید تیم بازنده این رقابت‌ شانس خود برای صعود را کمرنگ ببیند. سپاهان دو بازی آینده خود در لیگ قهرمانان آسیا را برابر التعاون برگزار می‌کند و کسب شش امتیاز می‌تواند حکم صعود را امضا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =