• ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
  • کد خبر: 23998
  • readingTime: ۱ دقیقه
اپک

سازمان کشورهای صادرکننده نفت به اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم های فعلی و آتی روسیه می تواند بدترین شوک را در بازار نفت وارد کند

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مقامات اتحادیه اروپا در وین روز دوشنبه با نمایندگان اوپک در بحبوحه درخواست‌ها از این گروه برای افزایش تولید و تحریم‌های احتمالی علیه نفت روسیه گفت و گو کردند.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در این دیدار گفت: ما بطور بالقوه می توانیم شاهد از دست دادن بیش از ۷ میلیون بشکه در روز از صادرات نفت و سایر مایعات روسیه باشیم که ناشی از تحریم های فعلی و آتی یا سایر اقدامات داوطلبانه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به چشم انداز تقاضای کنونی، جایگزین پیدا کردن برای جبران زیان در این حجم تقریباً غیرممکن خواهد بود.

به نوشته رویترز، اتحادیه اروپا در این نشست درخواست خود را از کشورهای تولیدکننده نفت تکرار کرد تا بررسی کنند که آیا می‌توانند برای کمک به کاهش قیمت‌های فزاینده نفت، عرضه را افزایش دهند.

اوپک در برابر درخواست های آمریکا و آژانس بین المللی انرژی به منظور افزایش تولید نفت خام با هدف کاهش قیمت ها مقاومت کرده است.

نفت روسیه تاکنون از تحریم های اتحادیه اروپا مستثنی شده است، اما این اتحادیه هفته گذشته توافق کرد ذغال سنگ روسیه را مشمول تحریم ها قرار دهد، برخی مقام های ارشد اتحادیه اروپا گفتند که ممکن است نفت هدف بعدی تحریم ها باشد.

وزیران امور خارجه ایرلند، لیتوانی و هلند روز دوشنبه در آستانه ورود به نشستی با همتایان دیگرشان از اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ گفتند که کمیسیون اروپا پیشنهادهایی را برای تحریم نفت روسیه تدوین کرده است.

استرالیا، کانادا و آمریکا که در مقایسه با کشورهای اروپایی وابستگی و اتکا کمتری به عرضه انرژی روسیه دارند، خرید نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده اند.

تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ اوکراین، گرچه هنوز به گفته مقامات کشورهای اروپایی روی میز قرار دارد، اما وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین تامین انرژی از طریق کشورهای جایگزین، به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده و در اتحادیه اروپا با مخالفان جدی روبه رو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =