صفاری

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: گسترش خدمات بیمه سلامت برای زوج‌های نابارور با دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته است.

محمدحسین صفاری، مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای پویایی و جوانی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سازمان بیمه سلامت مکلف شده هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور را تحت پوشش درآورد. با اجرای این قانون ارزشمند، علاوه بر حفظ و رشد سلامتی خانواده و سلامت مادر و کودک، تامین سلامت نوجوانان و جوانان نیز محقق می شود.
وی ادامه داد: کلیه اقدامات تشخیصی درمانی تخصصی برای زوجین نابارور شاملIVF ، IUI ، ICSI ، FET بر اساس تعرفه‌های مصوب در بخش‌های مختلف دولتی، غیردولتی و خصوصی که توسط شورای عالی بیمه ابلاغ شده است در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد و این افراد می توانند با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد خدمات خود را با تعرفه بیمه ای دریافت کنند.
دکتر صفاری افزود: با تحقق این قانون تعهدات سازمان بیمه سلامت در ۱۰ مورد از خدمات درمانی تخصصی ناباروری افزایش یافته و با پرداختی بیشتر به مراکز درمانی، کاهش پرداخت از جیب مردم در زمینه درمان ناباروری محقق می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان گفت: از زمان ابلاغ قانون در دی ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۴ میلیارد ریال اسناد هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور استان در قالب خسارت متفرقه پرداخت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =