تندباد لحظه ای

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای از فردا تا یکشنبه به همراه فعال شدن کانون‌های گردوغبار در اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وقوع تندباد لحظه‌ای و وزش باد شدید و بالتبع آن فعالیت کانونهای گردوغبار از فردا تا روز یکشنبه خبر داد و اظهار کرد: توصیه می‌شودخودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در تردد و سفرهای برون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها دردستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه،گفت: پنج‌شنبه استان‌ اصفهان تحت تاثیر این پدیده خواهد بود. حاکمیت این شرایط جوی کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند چادرها، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی را در پی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد: اجتناب از سفر در جاده‌ها و مسیرهای شن‌خیز، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی و خودداری از فعالیت در ارتفاع شامل شهربازی، ساختمان‌های در حال احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر ورزش‌های هوایی است.

وی اضافه کرد: کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد از اثرات مخاطره فعال شدن کانونهای گردوغبار در اصفهان است که اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب پذیر، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گرد و خاک اندیشیده شده است.

شیشه فروش افزود: توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو در دستور کار قرار گرفته است. خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال در تردد، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی می‌شود.

توصیه مدیریت بحران استانداری اصفهان این است که در این شرایط اجتناب از تردد غیرضروری، احتیاط در تردد بین شهری، احتیاط در عبور از حاشیه تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و نیمه کاره و اطراف درختان فرسوده، عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده و حفاظت از صنعت کشاورزی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =