محبی ناجا

سرپرست پلیس راه راهور ناجا با اشاره به سیاست‌های تشویقی پلیس در طرح نوروزی گفت: با توجه به حجم ترافیک سنگین استانهای شمالی به طرف تهران، امروز از ساعت ۱۰ و نیم صبح، تردد تمام وسایل نقلیه از آزادراه تهران-شمال و جاده قدیم کرج از میدان امیرکبیر و جنوب-شمال ممنوع است و از ساعت ۱۳ تردد از مسیر مرزن ‌آباد به طرف کرج تا تخلیه بار ترافیکی یک طرفه خواهد شد. 

سرهنگ سیاوش محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در تشریح آخرین جزییات اقدامات پلیس راهور در طرح نوروزی اظهار کرد: با توجه به حجم ترافیک سنگین استانهای شمالی به طرف تهران، امروز از ساعت ۱۰ و نیم صبح، تردد تمام وسایل نقلیه از آزادراه تهران-شمال و جاده قدیم کرج از میدان امیرکبیر و جنوب-شمال ممنوع است و از ساعت ۱۳ تردد از مسیر مرزن ‌آباد به طرف کرج تا تخلیه بار ترافیکی یک طرفه خواهد شد.

وی افزود: در نه روز از طرح نوروزی، ۳۸۰ نفر به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست دادندو بیشترین ساعات بروز تصادفات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است. در این بازه زمانی ۴۰ میلیون تردد به صورت رفت و برگشت ثبت شده است که ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته این ترددها افزایش یافته است.

سرپرست پلیس راه راهنمایی و رانندگی به طرح تشویقی پلیس در طرح نوروزی هم اشاره‌ای کرد و گفت: به رانندگانی که در طرح نوروزی پلیس از ۲۶ اسفندماه تا نیمه فروردین‌ماه درجاده‌ها تردد داشته باشند و مشمول تخلف و تصادف نشوند، ۶ دستگاه خودرو ملی و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت، در برنامه تلویزیونی و با قرعه‌کشی، هدیه پلیس به این رانندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین علل وقوع تصادفات، سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است، تاکید کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک از مسافران می‌خواهیم که مقررات را رعایت کنند و بازگشت از سفر خود را به اول صبح موکول کنند چرا که معمولا بین نیمه شب تا شش صبح پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی است.

سرهنگ محبی ادامه داد: فارس، بوشهر و اصفهان بیشترین استانهای دارای تصادف در ۹ روز اخیر بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =