ریخته گری

کارشناس تعمیرات برق، اتوماسیون و ابزاردقیق ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: ماشین ریخته‌گری توسط کارشناسان توانمند و متخصص ایرانی با یک قالب جدیدتر و بزرگ‌تر و مجهز تعویض شد تا محصولات باکیفی‌تری تولید کند.

به گزارش ایراسین، محمدعلی رحیمی، کارشناس تعمیرات برق، اتوماسیون و ابزاردقیق ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: شاید زمانی که کارشناسان ایتالیایی در دهه ۱۹۸۰ مشغول طراحی این ماشین ریخته‌گری بودند، گمان نمی‌کردند قالب و سگمنت صفر این ماشین که قلب تپنده آن به‌حساب می‌آید و یکی از اجرای تکنولوژیک این ماشین است، روزی توسط کارشناسان توانمند و متخصص ایرانی با یک قالب جدیدتر و بزرگ‌تر و مجهز آلمانی تعویض شود و این ماشین محصولات کیفی‌تری تولید کند.

وی ادامه داد: قالب ۹۰۰ میلی‌متر ماشین شماره ۲ ریخته‌گری از قابلیت‌های بیشتری نسبت به قالب‌های قدیمی ماشین شماره ۴ برخوردار است. یکی از این قابلیت‌ها امکان تغییر عرض موتوری به‌صورت Remote بوده که با تجهیز صفحات عرضی به سرو و موتور و درایو پوزیشن کنترل می‌تواند عملیات تغییر عرض محصول را به‌صورت اتوماتیک توسط PLC انجام دهد.

کارشناس تعمیرات برق، اتوماسیون و ابزاردقیق ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: دانش کنترل فانکشن‌های اجرایی که با زبانی متفاوت در ماشین شماره ۲ موجود بود، به‌گونه‌ای مهندسی معکوس شد تا بتوانیم آن را با زبانی دیگر در ماشین‌های قدیمی مهندسی کنیم و با PLCهای موجود آن‌ها، کنترل صفحات را عملیاتی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =