چلسی

تیم فوتبال چلسی انگلستان با شکست 2 بر یک پالمیراس برزیل قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دقایقی پیش تیم‌های چلسی انگلستان و پالمیراس برزیل در فینال جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ به میزبانی ورزشگاه محمد بن‌زاید امارات مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان این آبی‌های لندنی بودند که موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

در این دیدار در ابتدا روملو لوکاکو در دقیقه ۵۵ و با ضربه سر گل نخست چلسی را به ثمر رساند، اما ویگا در دقیقه ۶۴ و از روی نقطه پنالتی گل تساوی پالمیراس را وارد دروازه ادوارد مندی کرد تا با تساوی یک بر یک در ۹۰ دقیقه تکلیف تیم پیروزی در وقت‌های اضافه مشخص شود.

در حالی که با وجود فشار همه جانبه چلسی، این تیم از باز کردن دروازه حریف برزیلی ناکام بود تا این که با خطای هند مدافع پالمیراس، کای هاورتز موفق شد در دقیقه ۱۱۶ گل برتری چلسی را به ثمر رساند تا شاگردان توماس توخل فاتح جام باشگاه‌های جهان شوند. هر دو پنالتی بازی توسط VAR دیده شد.

تیم چلسی به عنوان قهرمان اروپا و تیم پالمیراس به عنوان قهرمان کوپا لیبرتادورس در این مسابقات شرکت کرده بودند. تیم پالمیراس برای اولین بار و تیم چلسی برای دومین بار به فینال این رقابت‌ها رسیداند. تیم چلسی برای اولین بار به این افتخار بزرگ دست پیدا کرد.

چلسی یازدهمین تیم قهرمان این تورنمنت است، پیش از این تیم‌های رئال‌مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ، کورینتیانس، لیورپول، منچستریونایتد، میلان، اینتر، اینترناسیونال و سائوپائولو قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شده‌ بودند. تیم رئال مادرید با ۴ قهرمانی به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =