بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در ابتدای هفته جاری شاهد بارش باران و برف در تمام کشور هستیم و فردا سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور فعال خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه امروز در غرب، جنوب غرب، قسمت‌هایی از مرکز، زاگرس جنوبی و مرکزی، نیمه شمالی استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، نیمه جنوبی استان یزد با بارش همراه است، اظهار کرد: فردا سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور، و در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، برخی از مناطق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان فعال است. این سامانه بارشی روز دوشنبه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: از فردا تا روز سه‌شنبه در شرق و جنوب کشور وزش باد و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دی‌ماه به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور بارش‌های بسیار حجیمی روی داد اما بارش‌ها طی بهمن نسبت به میانگین بلندمدت کمتر بوده است ولی به یمن بارش دی ماه قدری وضعیت تعدیل شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط تا پایان ماه جاری ادامه می‌یابد، اظهارکرد: بارش زیر نرمال به معنی نبود بارش نیست بلکه بارندگی وجود دارد. بارش‌های خوبی در روزهای اخیر داشته‌ایم اما اگر با بلندمدت مقایسه کنیم، کمتر است.

ضیاییان در پایان گفت: تا چهارشنبه هفته جاری، بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود و در حد نرمال است ولی برای هفته بعد انتظار داریم بارش عمدتا در نوار شمالی اتفاق بیفتد و متمایل به زیر نرمال در بیشتر بخش‌های کشور باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =