وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز دوشنبه ادامه دارد و طی دو روز آینده وزش باد شدید و کاهش دما را خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت‌و گو با خبرنگار ایراسین، با اشاره به اینکه در اواخر هفته سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود، اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شاهد بارش باران و برف دراستان‌های فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی هستیم و بارش‌هایی هم به صورت پراکنده در استان‌های یزد، کرمان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های امروز در ارتفاعات گلستان و مازندران حجیم است، ادامه داد: به علت برودت هوا، بارش‌ها به صورت برف است و فردا دمای کشور، ۲ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. از روز دوشنبه، دما روند افزایشی به خود می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید در اکثر استان‌های کشور، گفت: فردا هم در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شاهد بارش باران و برف هستیم و این سامانه از روز دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در سرچشمه‌های زاینده‌رود از متوسط بلندمدت عبور کرده است، تصریح کرد: بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده رود به میزان ۳.۳ میلیمتر، افزایش داشته است که اگرچه عدد قابل توجهی نیست اما نسبت به بلندمدت افزایش بارش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =