وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت:در اکثر نقاط کشورجو پایدار غالب است و بارش پراکنده برف دربرخی استان‌ها و افزایش شدت بارش‌ها از یکشنبه اول اسفندماه همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد:براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جمعه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در بعدازظهر در غرب استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و ارتفاعات غربی البرز بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه، با ورود سامانه بارشی به تدریج در نواحی غرب، جنوب غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، وزش باد شدید موقت رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: یکشنبه شدت بارش در مناطق ذکر شده افزایش خواهد یافت و علاوه بر این نواحی بارش در شمال فارس و بخش‌هایی از مرکز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به گسترش سامانه بارشی اظهار کرد: دوشنبه دوم اسفندماه به تدریج فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق نیز گسترش می‌یابد و اوایل وقت سه‌شنبه سوم اسفندماه در نواحی شمال شرق کشور بارش پراکنده مورد انتظار است و به تدریج سامانه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته ضیاییان، طی روزهای شنبه سی بهمن‌ماه و یکشنبه اول اسفندماه با توجه به وزش باد شدید بر روی کشور عراق و شمال عربستان، خیرش گرد و خاک در آن مناطق و انتقال آن به جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان ضمن اشاره به وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک اظهار کرد: دوشنبه دوم اسفندماه در نواحی مرکز، جنوب، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و سه شنبه سوم اسفندماه در بخش‌هایی از جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =