بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز دوشنبه سامانه بارش‌زا وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در روز سه‌شنبه تشدید می‌شود.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: روز دوشنبه سامانه بارش‌زا وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در روز سه‌شنبه تشدید می‌یابد؛ سامانه بارشی در آغاز فعالیت خود استانهای جنوب‌غربی را درگیر می‌کند و شاهد بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال استان فارس و لرستان خواهیم بود.

وی افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارش‌زا در روز سه‌شنبه، استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، اصفهان، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز، قم، سمنان، خراسان رضوی، تهران و تا حدودی هم در یزد و خراسان شمالی و خراسان جنوبی درگیر بارش هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه شاهد وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور هستیم، گفت: این سامانه بارش‌زا در مناطق شمالی استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات غربی استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و جنوب استان لرستان و شرق استان خوزستان قابل توجه است. عمده بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف و در مناطق گرم به صورت باران خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =