بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: هفته پربارشی در کشور خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در اسفندماه در حد نرمال باشد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایراسین درباره پیش‌بینی وضعیت جوی کشور، اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در این روز به سبب وزش باد شدید روی کشور عراق در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر وقوع پدیده گرد وخاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در اسفندماه در حد نرمال خواهد بود، ادامه داد: یکشنبه، اول اسفندماه سامانه بارشی ضمن تقویت دراستان‌های واقع در نیمه غربی کشور، به استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و به‌تدریج شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: دوشنبه، ۲ اسفندماه، بارش در نواحی مرکزی و شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب غرب کشور ادامه خواهد داشت و سه شنبه،۳ اسفندماه، در شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه، ۴ اسفندماه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه ۲ اسفندماه در نواحی مرکزی شرق جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی روز دوشنبه از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: این سامانه علاوه بر بارش برف و باران در ۱۴ استان کشور گاهی با وزش باد شدید و کاهش دما همراه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =