فولادسازی

ایران با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد و ایجاد چرخه مناسب در زنجیره فولاد، توانسته است به‌ عنوان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان، علاوه بر خودکفایی در عرصه فولاد و تأمین نیازهای داخلی، این محصول را به سایر کشورهای جهان نیز صادر کند.

استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، نخستین و مهم‌ترین آرمان و شعار مردم ایران‌ در انقلاب سال ۵۷ بود؛ آرمانی که به‌درستی، خواسته عمومی مردم برای گذار از نظام طاغوت به ‌نظام مبتنی بر اسلام و مردم‌سالاری، حق‌طلبی و آزادی‌خواهی را بیان می‌کرد و به‌راستی، نگرش ژرف‌اندیشانه و جامع‌نگر بنیان‌گذار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را آشکار می‌ساخت.

نگرش بنیادین و ‌تردیدناپذیر تمامی تئوریسین‌های مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر این اصل استوار است که راهکار نیل به آزادی و عدالت در هر نظامِ آرمان‌خواهی، عدم‌وابستگی به هر نوع عنصر و نیروی خارجی برای تأمین نیازهای جامعه است و اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دست‌یابی به استقلال و خوداتکایی در شعار اصلی این انقلاب مبتنی بر همین راهکار است.

استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب، نقشه راهی اصولی به‌منظور فراهم ساختن چشم‌اندازی روشن برای ایران اسلامی است و خون‌بهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید و صدها هزار مجروح، جانباز و مفقودالاثر از میان جوانان این مرزوبوم، بخشی از هزینه‌ای است که انقلاب اسلامی ایران برای تحقق این شعار صرف کرده است. این راه مجاهدت و مقاومت همچنان ادامه دارد؛ راهی که در دو دهه اخیر در جبهه اقتصادی و صنعتی برای نیل به خودکفایی و تکیه‌بر توان داخلی و بومی‌سازی دانش، تجربه و فناوری، با قدرت و جدیت تداوم یافته است.

استقلال‌طلبی و دست‌یابی به خودکفایی در دو حوزه کشاورزی و صنعت به‌عنوان دو حوزه زیرساختی، در اسناد بالادستی توسعه ایران اسلامی مورد توجه کارگزاران نظام واقع شده و خوشبختانه توفیقات زیادی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های یادشده حاصل گردیده است.

صنعت فولاد به‌عنوان صنعت مولد، پیشرو، پیشران و پشتیبان سایر صنایع، در زمینه خودکفایی و بومی‌سازی گوی سبقت را از سایر صنایع ربوده و بخش عمده نیاز به فولاد و آلیاژهای مختلف به همت متخصصان متعهد ایرانی، در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.

در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه، بخش زیادی از صنعت کشور، به‌ویژه صنعت نفت و فولاد را نشانه گرفته و هرگونه تحرک در این عرصه را با پیچ‌وخم‌های بسیار مواجه ساخته است، ایران اسلامی با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد و ایجاد چرخه مناسب در زنجیره فولاد از سنگ‌آهن تا محصولات فولادی، توانسته است جایگاه مطلوبی را در حوزه صنایع فولادی به دست آورد و به‌عنوان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان، علاوه بر خودکفایی در عرصه فولاد و تأمین نیازهای داخلی، این محصول را به سایر کشورهای جهان نیز صادر کند و ارزآوری مناسبی برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

تحریم‌های صنعت فولاد، عزم، اراده و اهمیت ضرورت تحقق خودکفایی را در میان کارگزاران، مدیران و متخصصان این صنعت برای تعالی و پیشرفت دوچندان کرد و جای بسی افتخار است که تنها در شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از شرکت‌های فولادی ایران اسلامی، بیش از ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیز صنعتی، توسط مجاهدان خودباور در صنعت فولاد بومی‌سازی شده و این همت عظیم، هر روز به بلوغ و شکوفایی بیشتری می‌انجامد.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حالی گرامی داشته می‌شود که فشارهای نظام سلطه برای غلبه بر گفتمان استقلال‌طلبی ایرانیان دین‌مدار و آزادی‌خواه همچنان ادامه دارد و شرکت‌های معظمی همچون فولاد مبارکه به‌عنوان مولود این انقلاب، ضمن تأکید بر حقانیت و ضرورت استمرار حرکت آرمان‌خواهانه ملت ایران، به نقش‌آفرینی ویژه در مسیر تعالی و عزتمندی و خودکفایی بیش‌ازپیش اشتغال دارند.

محمد جواد براتی - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =