• ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
  • کد خبر: 22386
  • readingTime: ۲ دقیقه
خدمات فنی و مهندسی

واژه مهندسی در روزگار کنونی به هرنوع فکر، تجربه و مهارت آموخته‌شده در قالب علم و دانش که برای تبدیل ایده به واقعیت، با محاسبه و اندازه‌گیری دقیق صورت می‌گیرد اطلاق می‌شود و مبالغه نیست اگر بگوییم محور اصلی بلوغ و تعالی، تکامل و توسعه صنعتی در جامعه امروز، به دست مهندسان رقم خورده است.

پایه‌گذاری بنای خلقت و همه مخلوقات براساس قاعده‌ای موزون و سنجیده و حساب‌شده است و خالق هستی بر مبنای نظامی متعالی، جهان هستی را بنیان نهاده است.

اجتماع انسان‌ها در یک محیط و ظهور تمدن‌ها، فرصت مغتنمی برای انسان فراهم آورد تا با تمرکز بر فکر، اراده و تجربه به‌منظور رفع نیازمندی‌های خود و تعریف قاعده برای زندگی جمعی و بهره‌گیری از تجربه، دانش و مهارت و نظم‌دهی به امور زندگی، زیست خویش را هموار کند.

تغییر و تحول در سبک زندگی و حرفه و کار انسان‌ها و بروز انقلاب صنعتی عامل مؤثری در تغییر نوع نیازهای جامعه به علم و دانش، تخصص، تجربه و مهارت به وجود آورد و همین مسئله سمت‌وسوی آموزش را در نهادهای آموزشی رسمی و غیررسمی دستخوش تغییر ساخت و درنهایت، واژه «مهندسی» با هدف و مقصود نگاهی هندسی، محاسبه‌محور با تفکر راهبردی فراگیر برای برنامه‌ریزی، تحلیل سیستم، تحصیل تکنیک و مهارت و بهبود عملکرد سازمان و اشخاص یکی از اجزای اصلی ادبیات توسعه، تحول و تکامل قرار گرفت.

واژه مهندسی در روزگار کنونی به هرنوع فکر، تجربه و مهارت آموخته‌شده در قالب علم و دانش که برای تبدیل ایده به واقعیت، با محاسبه و اندازه‌گیری دقیق صورت می‌گیرد اطلاق می‌شود و مبالغه نیست اگر بگوییم محور اصلی بلوغ و تعالی، تکامل و توسعه صنعتی در جامعه امروز، به دست مهندسان رقم خورده است.

مهندسان به‌عنوان پیش‌قراولان توسعه هر کشور، با بهره‌گیری از دانش، تجربه و مهارت خود، در تلاش‌اند تا با طراحی، ساخت، بهره‌برداری، مدیریت، هدایت و نظارت بر سیستم‌ها، دنیای نوینی خلق کنند که ضمن رفع نیازهای انسانی، زندگی را در نظمی موزون و هماهنگ، برای انسان هموار سازد. در ایران اسلامی که در دهه‌های اخیر با تهدید و تحریم‌های ظالمانه دست‌وپنجه نرم می‌کند، نقش مهندسان به مصداق راهبران توسعه و پیشرفت و مقابله با فشارها و تحریم‌ها، نقشی مضاعف و دوچندان است. آنان به‌عنوان ایده‌پردازان و متخصصان بامهارت و دانش‌آموخته در شرایطی که تولید و رونق کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و پشتیبانی از کار و رفع موانع تولید، اساسی‌ترین نیاز کشور و نقشه راه توسعه ایران اسلامی است، با فکر، برنامه‌های محاسبه‌شده و عمیق‌نگر خود می‌کوشند دوشاش سایر اقشار جامعه، نقشی ارزنده در پیشرفت ایران اسلامی و کاهش دغدغه‌های هم‌وطنان ایفا کنند و در این راه، نام‌گذاری روز پنجم اسفندماه، به‌عنوان روز مهندس، به یادبود دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی، فرصتی ارزشمند برای تکریم این عزیزان است.

بدیهی است شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور و یکی از موفق‌ترین واحدهای تولیدی و اقتصادی ایران اسلامی، بخش زیادی از موفقیت خود را مرهون تلاش‌ها و راهبری‌های مهندسان عزیز میهن و کلیه همکاران مهندس خود در شرکت فولاد مبارکه می‌داند و زحمات این قشر را شایسته ستایش، تحسین، تقدیر و تکریم می‌شمرد.

محمد جواد براتی - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =