مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا

متخضص بیماری‌های عفونی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک مناسب در پیشگیری از سویه اُمیکرون، گفت: شرکت فولاد مبارکه با ایفای مسئولیت اجتماعی در دو سال اخیر حامی نظام سلامت کشور بوده است.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه سویه اَُمیکرون کشور را فرا گرفته است، اظهار کرد: میزان سرایت‌پذیری این سویه نسبت به واریانت‌های قبلی بیشتر است و همین باعث می‌شود که در تماس‌های کوتاه‌تر با شخص ناقل، امکان ابتلا وجود داشته باشد و همچنین احتمال انتقال خانگی با سویه اُمیکرون بیش از واریانت‌های قبلی است.

وی با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون، دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کند و با علائم سرماخوردگی همراه است، ادامه داد: هرچند نرخ کشندگی اُمیکرون نسبت به دلتا کمتر است اما افزایش مبتلایان در نهایت آمار تلفات را افزایش خواهد داد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر استفاده ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سویه اُمیکرون، گفت: یکی از موارد مهم در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون استفاده از ماسک مناسب و نحوه صحیح استفاده از ماسک است و توصیه می‌شود استفاده از ماسک در کشور اجباری شود. از سوی دیگر شهروندان بایستی نسبت به دریافت سه دُز واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره قرنطینه در سویه اُمیکرون ۵ روز است، گفت: استفاده از ماسک N۹۵ در این فراگیری کرونا، نقش مهمی ایفا می‌کند و برای رسیدن به ایمنی جمعی ناگزیر به تکمیل واکسیناسیون هستیم؛ چراکه اگر موارد ابتلا بالا رود امکان جهش ویروس فراهم می‌شود و تخت‌های بیمارستان اشغال می‌شود و دسترسی به خدمات سلامت کاهش می‌یابد پس ضروری است مردم نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

محرز از تلاش‌های شرکت فولاد مبارکه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی به نظام سلامت کشور تشکر و قدردانی کرد و گفت: تامین اکسیژن رایگان شرکت فولادمبارکه به مراکز درمانگر در سویه دلتا، نجات‌بخش شد و کمک‌هایی نظیر تامین ماسک به ویژه به اقشار کم‌درآمد می‌تواند در عبور از سویه اُمیکرون موثر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =