تامین برق

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در معرض قطع برق در زمان کمبود قرار دارند، گفت: کاهش تولید باعث افزایش قیمت محصولات در بازار می‌شود. به علاوه واحدهای صنعتی نیز نمی‌توانند اهداف اقتصادی خود را محقق کنند در نتیجه تولید این برق مورد نیاز توسط صنایع امر معقولی است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره ورود صنایع به سرمایه‌گذاری در تولید برق اظهار کرد: زمانی که با کمبود برق مواجه می‌شویم یکی از بخش‌هایی که دچار قطعی برق می‌شود، واحدهای صنعتی است که توقف و کاهش تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: به دنبال قطعی برق در واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای صنعتی که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مثل سیمان یا فولاد را تولید می‌کنند شاهد افزایش قیمت در بازار هستیم. از طرفی با قطعی برق، واحدهای صنعتی نیز نمی‌توانند اهداف اقتصادی خود را محقق کنند در نتیجه تولید این برق مورد نیاز توسط صنایع امر معقولی است.

نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته باید توجه کرد که برای تولید برق توسط واحدهای صنعتی، نیروگاه‌های کوچکی در صنایع ایجاد می‌شود که از سوخت مصرفی گاز استفاده می‌کنند و گاز هم مانند برق با مشکل کمبود مواجه است. این مسئله به ویژه در فصل‌های سرد امکان قطعی گاز و توقف کار نیروگاه‌ها را به وجود می‌آورد.

شاکری افزود: به نظر من باید یک شرکت زیر نظر وزارت نیرو، مدیریت برق مصرفی صنایع را بر عهده بگیرد که بتواند به جای ساخت نیروگاه‌های فسیلی در صنایع، با اتخاذ راهکارهایی، برق مصرفی صنایع را بهینه کند و صرفه‌جویی در مصرف برق صنایع را محقق بسازد. همچنین با توجه به اقلیم ایران، ساخت نیروگاه‌هایی با سوخت تجدیدپذیر مانند نیروگاه‌های بادی، امواج دریا و برق آبی در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =