تیم ملی هندبال ایران

تیم ملی هندبال مردان ایران با صعود به مسابقات جهانی، بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را به پایان رساند.

به گزارش ایراسین، تیم ملی هندبال ایران پس از تاریخ‌سازی در شهر دمام عربستان و کسب ۵ پیروزی ارزشمند متوالی و سه شکست با کسب جایگاه چهارم بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا روز گذشته وارد خاک وطن خواهند شد.

با کسب این نتیجه، برای دومین بار در طول تاریخ تیم ملی هندبال مردان ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب نمود. پیش از این تیم ملی هندبال ایران در سال ۲۰۱۴ در کشور بحرین با کسب مدال برنز به مسابقات جهانی قطر راه یافت.

تیم ملی ایران در شرایطی با هدایت مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی راهی اسپانیا شد که کشورمان چندین بازیکن کلیدی و لژیونر خود را به علت مصدومیت قبل از اعزام در اختیار نداشت اما با برنامه‌ریزی درست و مدیریت صحیح مسئولان فدراسیون،رشیرمردان ایران بدون حاشیه و در آرامش مسافر مسابقات جهانی عربستان شدند.

بیستمین دوره مسابقات آسیایی فرصت مناسبی بود تا در ترکیب تیم ملی بزرگسالان پوست‌اندازی شود و بازیکنان جوانی همچون محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، حسین جهانی، محمدرضا اورعی و کیارش طاهری توانستند نظر مربیان ملی را جلب نموده و مجوز قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی را به دست آورند.

نباید فراموش کرد که پشت سرگذاشتن ۶ مرحله اردو منظم برای تیم ملی یکی دیگر از رمزهای موفقیت این تیم بود. در این راستا ۲ اردوی تدارکاتی خوب در کشور قطر و اسپانیا باعث شد و کادر فنی به خوبی نقاط ضعف خود را زیر ذره بین قرار داد و آن‌ها را برطرف کرد.

تیم ملی هندبال به مسابقات جهانی صعود کرد

حضور و انتخاب پروفسور مانوئل در راس کادر فنی تیم ملی یکی دیگر از دلایل موفقیت‌آمیز تیم ملی در این بازی‌ها بود. این مربی با دانش و کاربلدی و با درایت فدراسیون به ایران آمده، توانست پس از هشت سال در هندبال ایران تاریخ‌سازی نموده و برای دومین بار بلیط مسابقات جهانی را برای ایران صادر کرد.

به هرحال تیم ملی کشورمان عصر روز سه شنبه ۱۲ بهمن وارد خاک وطن می‌شود و استارت برنامه‌ریزی‌ها برای مسابقات جهانی از همین امروز باید آغاز شود تا هندبال کشور که به تازگی خون تازه‌ای به آن تزریق شده در مسیر درست به موفقیت‌های خود ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =