نفت

بررسی تولید روزانه نفت اعضای اوپک در ماه ژانویه نشان می‌دهد میزان تولید نفت اوپک و متحدانش ۲۱۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در حال تسهیل کاهش تولید تاریخی سال ۲۰۲۰ هستند اما نتوانسته‌اند میلیون‌ها بشکه از این افزایش تولید را تأمین کنند.

بر اساس محاسبات رویترز و آمار اوپک که روز گذشته منتشر شد این سازمان باید در ماه ژانویه حدود ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار بشکه از تولید روزانه خود کم می‌کرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در مقایسه با سطوحی که برای کاهش تولید اعضای اوپک توافق شده بود_ در بیشتر موارد بر مبنای سطح تولیدشان در ماه اکتبر ۲۰۱۸- ۱۰ عضو اوپک که به این توافق متعهد شده بودند، در ماه ژانویه تولید خود را ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار بشکه در روز کاهش دادند.

شایان ذکر است در این بررسی عرضه اوپک در ماه دسامبر بازنگری نشد.

از آنجا که بر اساس توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس، کاهش عرضه ۱۰ عضو اوپک متعهد به توافق باید روزانه به جای ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار بشکه، ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار بشکه تولید می‌کردند، پایبندی این ۱۰ عضو به این توافق در ماه نوامبر به ۱۳۲ درصد رسید، این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر ۱۲۰ درصد بود.

تولید نفت ۱۰ عضو اوپک در ماه ژانویه ۲۳ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز بود که تنها ۲۳۰ هزار بشکه بیشتر از ماه گذشته افزایش تولید داشت. تولید مجموع ۱۳ عضو اوپک در این ماه ۲۸ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز بود که ۲۱۰ هزار بشکه بیشتر از ماه دسامبر است.

ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید داوطلبانه اوپک‌پلاس معاف هستند. وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس برای تصمیم‌گیری درباره مقدار عرضه این ائتلاف در ماه فوریه فردا یعنی چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =