نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب‌ و کار عرصه لوله‌ و پروفیل

شرکت فولاد مبارکه یکشنبه ۱۰ بهمن ماه نشست هم‌اندیشی صمیمانه‌ای را با شرکای کسب‌ و کار عرصه لوله‌ و پروفیل خود برگزار کرد. در این مراسم که چهار مسئول ارشد شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند، ضمن تقدیر از مشتریان، چالش‌ها و مشکلات آن‌ها شناسایی و برای رفع این چالش‌ها گفتگو شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب‌وکار عرصه لوله و پروفیل صبح یکشنبه ۱۰ بهمن ماه در هتل عباسی اصفهان با حضور معاون فروش و بازاریابی و تنی چند از مدیران این شرکت و مشتریان عرصه لوله و پروفیل آغاز شد.

در بخش اول این مراسم پس از قرائت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی و محمد تاجمیرریاحی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه به سخنرانی پرداختند و سپس مراسم با سخنان مهدی آقازینلی، مدیر پشتیبانی‌فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد مبارکه، و محمود محمدی فشارکی، مدیر فولاد سبا، ادامه پیدا کرد.

نقش کلیدی رویدادهای هم‌اندیشی در توسعه تولیدکنندگان و مشتریان

طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، در این نشست صمیمانه با بیان اینکه گروه لوله‌وپروفیل یکی از شرکای استراتژیک فولاد مبارکه محسوب می‌شود اظهار کرد: این شرکت از ابتدای بهره‌برداری علاوه بر تولید، ظرفیت سنجی صنایع پایین‌دست را نیز در قالب پشتیبانی فنی مشتریان انجام می‌دهد. با مشخص شدن ابعاد موضوعات، رضایت مشتریان نیز تأمین می‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت پیشین در قیمت‌گذاری محصولات فولادی، گفت: هرجا دولت وارد قیمت‌گذاری شده، شکاف قیمتی نیز افزایش یافته به گونه‌ای که این شکاف تا ٥٠ درصد هم رسیده است در صورتی که دولت باید به جای این اقدام، وارد حوزه عرضه محصولات می‌شد. با عوض شدن دولت، سیاست‌ها به سمت حذف شدن بهین یاب رفته و با حذف شدن سقف سهمیه به همه صنایع پایین‌دستی محصول ارائه شد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به کاهش قیمت محصولات به دلیل نبود عرضه تلفیقی، اظهار کرد: امروز برای فروش اعتباری ۱۰۰ درصد محصولات آماده هستیم. به علاوه برای رفاه حال مشتریان شرایط فروش ٩٠ روزه در نظر گرفته شده است.

جوانبخت در بخش دیگری از سخنان خود نیز درباره تلاش این شرکت برای ایجاد حمل‌ونقل ریلی محصولات به منظور رفاه حال مشتریان صحبت کرد. بیشتر بخوانید

«تولید و توسعه»؛ هدف اصلی فولاد مبارکه

محمد تاجمیرریاحی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه، نیز با بیان اینکه بقای هر شرکتی به تداوم و بقای مشتریان بستگی دارد، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه دستورالعمل‌های بورس یکی از چالش‌های امروزی محسوب می‌شود، با پیگیری‌های صورت گرفته نهایتا فروش هم‌اندازه یا ۵۰-۵۰ نقدی و اعتباری به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به آغاز ساخت پروژه نورد گرم ۲ در روزهای آینده گفت: با راه‌اندازی این پروژه کل تقاضای بازار محصولات فولادی گرم را پوشش می‌دهیم. شرکت فولاد مبارکه تولید و توسعه را هدف اصلی خود می‌داند و در همین راستا گام برمی‌دارد.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه تمام ظرفیت خود را در اختیار تولید ملی قرار داده است، اظهار کرد: پیشنهاد ما در راستای تامین پایدار محصولات به ویژه در صنعت لوله و پروفیل، عدم عرضه تمام محصولات در بازار بورس است زیرا معتدیم بسیاری از مشتریان از عرضه محصول عقب می‌افتند و اطلاعات مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه برای برنامه‌ریزی نیز به حداقل می‌رسد. بیشتر بخوانید

نقش کلیدی رویدادهای هم‌اندیشی در توسعه تولیدکنندگان و مشتریان

سهم ۵۹ درصدی فولاد مبارکه در تولید ورق گرم مورد نیاز صنایع لوله‌وپروفیل

مهدی آقازینلی، مدیرپشتیبانی‌فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد مبارکه، نیز در بخشی از سخنان خود گفت: در سال گذشته، ۵۹ درصد تولید ورق گرم سهم بازار در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار داشت که این مقدار در سایر شرکت‌های فولادسازی به ۳۶ درصد می‌رسد و ۵ درصد این ورق‌ها از طریق واردات تامین شده است.

وی با اشاره به جایگاه مهم صنعت لوله‌وپروفیل در بخش ساختمان، تصریح کرد: در مقام مقایسه با روند تقاضای جهانی، سهم ساختمان از ورق مورد نیاز لوله و پروفیل، بالغ بر ۴۸ درصد است.

مدیرپشتیبانی‌فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به پروژه طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: پیش‌بینی می‌شود مصرف ورق در سال بالغ بر ۱۹۰ تا ۴۵۰ هزار تن افزایش یابد. مصرف محصولات لوله‌وپروفیل در بخش‌های کابینت، کانال کولر و... به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

آقازینلی افزود: رویکرد سنجش رضایت مشتریان بر اساس استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ تعیین می‌شود. رضایت‌مندی مشتریان برای رسیدن به میزان ۸۵ درصد در اهداف این شرکت قرار دارد این درحالی است که کل رضایت مشتریان در بخش صنعت لوله‌وپروفیل در سال گذشته، ۸۲ درصد بوده است.

وی گفت: مولفه‌های موثر بر میزان رضایت مشتریان شامل قیمت، کیفیت، شرایط پرداخت، تحویل به موقغ، تامین پایدار و... است. همچنین پروژه‌های بهبود و اقدامات اصلاحی نظیر رفع عیب شکستگی سطح ورق، رفع عیب ضخامت پیش از تلورانس، و رفع عیب موج ورق و زین اسبی از جمله اقداماتی بود که انجام شده است. بیشتر بخوانید

نقش کلیدی رویدادهای هم‌اندیشی در توسعه تولیدکنندگان و مشتریان

فولاد سبا در تلاش برای تولید ۱.۵ میلیون تن ورق گرم در ۱۴۰۱

محمود محمدی فشارکی، مدیر فولاد سبا، نیز در این نشست با بیان اینکه تعامل بین تولیدکنندگان و مشتریان باعث رشد و تکامل هر دو طرف خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ برنامه توسعه‌ای خود را کامل کردیم، برنامه ما برای سال ۱۴۰۱، تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ورق گرم است. فولاد سبا پس از شرکت فولاد مبارکه دومین تولیدکننده ورق گرم در کشور بوده و وظیفه دارد در تولید اکثر ورق‌های با ضخامت ۲ و کمتراز ۲ میلی‌متر، سبد محصولات فولاد مبارکه را کامل کند. بیشتر بخوانید

نقش کلیدی رویدادهای هم‌اندیشی در توسعه تولیدکنندگان و مشتریان

محور درخواست‌های مشتریان از فولاد مبارکه

در بخش دیگر برنامه مشتریان این شرکت به بیان چالش‌های خود در خرید محصولات بزرگترین شرکت فولادی کشور پرداختند.

مهم‌ترین محورهای این سخنان شامل تلورانس ضخامت ورق‌های فولاد سبا، تلورانس عرضی به منظور کاهش ضایعات، مواد اولیه صنایع پروفیل، تقویت ارتباط فولاد مبارکه با سندیکا، روش‌های فروش نقدی به خاطر کمبود حجم نقدینگی، اهمیت توزیع و بازنگری در سهمیه‌های تخصیص یافته به توزیع‌کنندگان، سفارشی‌سازی عرض‌ها برای تولیدکنندگان با دامنه خاص برای کم شدن ضایعات اشاره کرد.

تامین پایدار مواد اولیه، ثبات قیمت، لزوم اصلاح یا حذف سامانه بهین یاب، تعریف محدودیت‌های جدید برای تلورانس‌ها، لزوم تحویل به موقع سفارشات، اهمیت ثبات در تصمیم‌گیری نحوه فروش و استفاده از یک روش در بلند مدت، لزوم استفاده از خطوط ریلی برای حمل‌ونقل محصولات و برگزاری جلسات مستمر برای ارتباط با مشتریان از دیگر محورهای مطرح شده در بخش پرسش و پاسخ این نشست بود. گزارش تصویری نشست

نقش کلیدی رویدادهای هم‌اندیشی در توسعه تولیدکنندگان و مشتریان

در پایان نیز از مشتریان شرکت فولاد مبارکه در حوزه لوله و پروفیل شامل شرکت‌های گروه صنعتی سپاهان، کیان پرشیا، نورد لوله و پروفیل تهران شرق، جهان پروفیل پارس، فولاد مهر سهند، صنایع پروفیل سینا شرق، اطلس فولاد مازندران، زرین برش لنجان، آریا صنعت دلیجان، نورد لوله و پروفیل میادین فولاد شرق، کارخانه جات نورد و لوله یاران، آژنگ رهاورد سپاهان، فولاد گستر حداد کچو، پروفیل یزد، ساخته‌های فلزی اصفهان سافا، لوله و پروفیل امید البرز، تولیدی فولاد علویجه، فولاد گستر آتنا، عطا استیل، فولاد پاسارگاد سبا، نیکان پروفیل، نورد و پروفیل ساوه، آلات پروفیل ۴۹۱۶ منطقه آزاد چابهار، آروین تاج، سریر صنعت امین، لوله و پروفیل مهیار پروفیل سپاهان، آریا افق پاسارگاد، امید شیرازسازان، لوله و قوطی اصفهان، پروفیل رازی اسپادانا، نورد لوله و پروفیل ارومیه، آریا صنعت صدر، سازه پیشتاز مدیسه با اهدای لوح تقدیر و هدایا، تقدیر و تشکر به عمل آمد. گزارش تصویری

نقش کلیدی رویدادهای هم‌اندیشی در توسعه تولیدکنندگان و مشتریان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =