الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بجران مخاطرات وضع هوا گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا دو هفته آینده در کشور بارشی نداشته باشیم و هوا تا پایان هفته سرد است.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به عدم فعالیت سامانه جوی تا دو هفته آینده اظهار کرد: تا پایان هفته هوا سرد است و توصیه می‌شود شهروندان نسبت به مصرف بهینه انرژی جدیت داشته باشند.

وی افزود: بارش‌های اخیر ۴ درصد بالای نرمال بود و به ویژه در مناطق جنوبی کشور میزان بارشها مطلوب ارزیابی می‌شود. اگر سیستم جوی غیرقابل پیش‌بینی نداشته باشیم، روند بارش‌ها تا پایان سال به صورت نرمال خواهد ماند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بجران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه دمای اکثر استان‌های کشور زیر صفر است، گفت: این هفته در اکثر مناطق جوی آرام و پایدار است که تا روز سه‌شنبه افزایش غلظت آلاینده‌ها را در کلانشهرهای کشور خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از روز دوشنبه و سه‌شنبه پیش بینی می‌شود بارش‌های خفیف در ارتفاعات البرز و آذربایجان شرقی و غربی داشته باشیم و از روز پنج شنبه شاهد فعالیت سامانه جوی در استان‌های چهارمحال وبختیاری، جنوب اصفهان، ارتفاعات مرکزی زاگرس، آذربایجان غربی و شرقی دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =