الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و بارش برف و باران در شش استان طی امروز، گفت: هفته آینده تمام کشور تحت‌تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد و تداوم پایداری در کلانشهر اصفهان تا پایان هفته خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایراسین با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام شاهد بارش برف و باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت هستیم.

وی افزود: بارش‌ها در روز سه‌شنبه قطع می‌شود و تداوم پایداری هوا در کلانشهرها به ویژه در استان اصفهان تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.آلودگی هوا در تهران تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و با وزش باد شرایط پایداری جوی از بین می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از روز جمعه پیش‌بینی بارش در پایتخت را داریم. سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، ارتفاعات جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به گفته ضیاییان از اواخر روز پنج‌شنبه سامانه بارشی کشور را فرا و در هفته آینده تمام استان‌های کشور تحت تاثیر بارندگی قرار می‌گیرند و طی امروز و فردا بندرعباس و اهواز با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۶و۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =