• ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
  • کد خبر: 21448
  • readingTime: ۲ دقیقه
برف در جاده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در هفته پیش رو استانی نیست که بارش نداشته باشد و دما در اکثر نقاط کشور کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بارش‌های از روز گذشته در کشور اظهار کرد: روز جمعه، فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش های از جنوب، برخی مناطق شمال شرق کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی شامل تهران، البرز و قزوین و بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد، بودیم.

وی اضافه کرد: شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان است.

به گفته ضیاییان تا ساعت ۲۱ جمعه، میزان بارش‌ها در کوهرنگ ۱۰۴ میلیمتر بوده است که ۴۹ سانتی‌متر برف بوده است و آزادراه کاشان-نطنز هم بارش شدید باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شنبه در اغلب مناطق کشور بارش پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش در این روز در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان خواهد بود. امروز، در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: یکشنبه هم شاهد بارش در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی ادامه خواهیم بود و همچنین در این روز با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب، سواحل خزر و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش خواهیم بود.

ضیاییان اضافه کرد: شدت بارش در استان‌های فارس، خراسان جنوبی، جنوب بوشهر، برخی مناطق هرمزگان و کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس خواهد بود. در این روز بارش در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز غالبا به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی کشور طی دوشنبه گفت: در این روز به‌ جز نواحی کویر مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد که در نواحی جنوبی باران و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس و البرز، غرب و شمال غرب کشور عمدتا برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: سه شنبه بارش در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما در کشور اظهار کرد: از جمعه تا یکشنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود همچنین از یکشنبه تا سه شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش دما انتظار می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =