الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی با اشاره به بارش‌ها در غرب استان اصفهان گفت: شرایط پایداری جوی در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به صفر درجه رسیده و در شبانه‌روز گذشته زرین‌شهر با دمای ۱۷درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۲ درجه سردترین نقطه استان اصفهان گزارش شده است، اظهار کرد: دمای فعلی شهر اصفهان ۵ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به دیروز ۷ درجه گرمتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت موج ناپایدار بارشی در اصفهان، بیان کرد: آران و بیدگل ۰.۷ و کاشان یک میلیمتر بارش داشته‌اند و این شرایط ناپایداری جوی هم امروز در استان اصفهان حاکم است و افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری جوی تا پایان هفته در مراکز صنعتی و کلانشهر اصفهان، گفت: کاهش کیفیت هوا، افزایش آلودگی را در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود عموم شهروندان اصفهان و گروه‌های حساس از تردد غیرضروری اجتناب کرده و از فعالیت ورزش در فضای باز دوری کنند.

رفیعی با اشاره به افزایش ۲ درجه‌ای دما در اصفهان، اظهار کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد. چوپانان با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی دو درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =