کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان در بهترین وضعیت کرونایی قرار دارد و تاکنون ۷۰ درصد اصفهانی ها هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: گستره رنگ آبی در کشور نشان می‌دهد که بعد از دو سال از شیوع پاندمی کرونا در بهترین وضعیت قرار داریم به‌گونه‌ای که دیگر شهر قرمز و نارنجی در روی نقشه دیده نمی‌شود. وضعیت اصفهان هم به همین خوبی است تمام شهرستان‌های استان اصفهان به جزء نطنز در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۸۳.۲۰ درصد جامعه دز اول و۷۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به ۸۰ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۶۱ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است. علت رسیدن به وضعیت کنونی را در واکسیناسیون گسترده باید یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۹۴ نفر با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند که ۷۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و ۵ نفر هم فوت شدند.

وی اضافه کرد: واکسن‌های موجود می‌تواند مانع از شیوع سویه امیکرون شود اما این را در نظر داشته باشید کرونا نسخه واحدی ندارد و نیاز است که علاوه بر واکسیناسیون اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

عقدک با اشاره به اینکه دز سوم واکسن برای افراد بالای ۴۰ سال در استان اصفهان تزریق می‌شود، گفت: افراد بیش از ۶۰ سال که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند هم می‌توانند این واکسن را تزریق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =