• ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر: 21128
  • readingTime: ۱ دقیقه
واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای پیشگیری از سویه اُمیکرون تزریق دُز سوم واکسن علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آخرین آمار ارائه شده وضعیت کرونا در اصفهان اظهار کرد: تعداد کل بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان، ۳۳۲ نفر است که ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ابتلای ۹ نفر به سویه اُمیکرون در اصفهان قطعی است، گفت: موارد مثبت توسط کیت‌های تشخیصی تست کرونا در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، مبارکه و خمینی‌شهر تأیید شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال استان اصفهان در دوز اول ۸۴ درصد و دوز دوم ۷۲ درصد است. میزان واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در دُز اول ۸۱ درصد و در دوز دوم ۶۵ درصد است و درصد پوشش تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان اصفهان نیز تاکنون ۱۱ درصد است.

وی با اشاره به دریافت ۲۵ هزار دُز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون گفت: با توجه به اینکه دریافت دُز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون دارد از شهروندان تقاضا می‌کنیم برای تزریق واکسن اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =