آنفلوانزا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد تایید شده ابتلا با سویه اُمیکرون در استان اصفهان ۱۲ نفر است و احتمال درگیری همزمان یک نفر با آنفلوانزا و سویه اُمیکرون وجود دارد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه ظهور و بروز آنفلوانزا نسبت به سویه دلتا کرونا در استان اصفهان بیشتر است، اظهار کرد: تعداد موارد تایید شده ابتلا با سویه اُمیکرون در استان اصفهان ۱۲ نفر است و احتمال درگیری همزمان یک نفر با آنفلوانزا و سویه اُمیکرون وجود دارد.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول، ۸۴ درصد و برای نوبت دوم ۷۲ درصد است و روند ابتلا به مرگ هم کماکان نزولی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲.۵ درصد از اصفهانی‌ها دُز سوم واکسن را دریافت کردند، گفت: روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می کنند این در حالی است که هنوز نیم میلیون نفر واکسن کرونا دریافت نکردند.

وی در ادامه بیان کرد: از آنجا که میزان مراجعه افراد از روزانه ۹۰ هزار نفر به یک سوم کاهش یافته است فعالیت مراکز واکسیناسیون تجمیعی محدود شده است.

عقدک همچنین گفت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم ایرانی در استان اصفهان ۱۳ درصد است. این درحالی است که به ۸۵ درصد از افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن نوبت اول ایرانی تزریق شده است و به ۶۹ درصد از این بازه سنی دُز دوم واکسن را هم از سبد واکسن‌های ایرانی دریافت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =