کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سویه اُمیکرون با دریافت دز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنترل می‌شود.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شناسایی مواردی از سویه اُمیکرون در کشور اظهار کرد: آنچه مسلم است امیکرون سرایت‌پذیری فوق العاده زیادی دارد و ۴ برابر سویه دلتا است.

وی افزود: می توان با کیت‌های پی‌سی‌آر مناسب حدس زد که یک واریانت ممکن است اُمیکرون باشد اما اُمیکرون بودن قطعی نیازمند توالی‌یابی ژنی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اُمیکرون می‌تواند در زمان کوتاه‌تر تماس با یک ناقل به شخص منتقل شود و بهترین روش پیشگیری تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک است.

وی اضافه کرد: از آنجا که کارایی تزریق سه دُز واکسن بین ۵۵ تا ۸۰ درصد است، ضروری است که افرادی که سه ماه از تزریق دُز سوم واکسن‌شان گذشته باشد برای دریافت واکسن اقدام کنند.

عقدک با اشاره به اینکه تا دو روز آینده تزریق دُز سوم در استان اصفهان برای افراد بالای ۱۸ سال اجرا می‌شود، تصریح کرد: دپوی واکسن کشور و استان اصفهان مناسب است و در کنار تکمیل واکسیناسیون نیاز است که از هرگونه دورهمی به ویژه در شب یلدا اجتناب شود.

وی گفت: تاکنون ۸۳ درصد از جمعیت استان اصفهان دُز اول واکسن  را دریافت کردند و ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال هم هر دو نوبت واکسن را تزریق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =